Full version: leonurus sibiricus
ingrid fuxwall
Har bytt åt mig frön från denna i någon frökedja och nu har de grott men då frågar jag mig - hur ser växten ut?
Maggan H
Lite konstig vinkel men så här ser själva blomman ut.
[attachment=58632:P8140046.JPG]
ingrid fuxwall
Tack!
Har du växten själv?
Om så, hur vill den vara placerad?
Irene_L
Här kan du läsa om den i min Blomster-tips blogg:
http://blomster-tips.blogspot.com/2010/02/...-sibiricus.html

Hos mig överlevde den inte vintern 2010 så jag ska så den igen i år och ha den som en sommarblomma!
Maggan H
Ja, jag har den själv fick frön av någon i fjol, kanske var det av dig Irene? Tror inte den överlevt, jag har sått dess släkting som blev betydligt högre, 2 m säkert med orange blommor kallad Lejonöra och den var ettårig här, stammar från Afrika. Hjärtstillan stod halvskuggigt.

Bifogar bild på Lejonörat.
[attachment=58637:Lejon_ra.jpg]
Irene_L
Maggan...ja det kan säkert ha varit från mig!
Vad kul med lejonörat! Den har jag köpt frön av i år! Ska bli spännande att så den!
Peztis
Ska bli spännande att se om den klarar vintern... Har planterat ut en hel del men jag planerar att så i år också ifall att de inte klarat sig.

Var inte den ett Busfrö förra året också?
Eva 33c
Det härär en favorit hos mig sen flera år. Men jag odlar den som ettåring då den aldrig har överlevt vintern här. Men den är fin både i rabatter och större krukor. Och ger gott om egna frön att ta var på.
Peztis
CITAT (Eva 33c @ 08-03-2011, 10:48) *
... Och ger gott om egna frön att ta var på.

yes.gif Massor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon