CITAT
Jag har kollat lite på den, men jag är rädd att den är för liten, har ett växhus på 11,4 kvatrat. Vet ni om den klarat det?
Tropic 2000 ska klara 12 kvm. Jag har 14 kvm men köpte Tropic 2000 ändå, nästa större hos Willab var ganska mycket dyrare. Just nu har Willab 10% rabatt på allt tills 31/3.
Den är inte så tyst, men jag kan inte jämföra med nåt annat. Andra dyrare märke (1000-lapp mer) är beskriven som " tystgående " (t.ex. Arkansas 2000)
Klassat som IPX2, "Droppskyddsklassad och godkänd för användning i växthus".
Arkansas har IPX4, " vattentät "
Jag ångrar att jag snålade och köpte Tropic (695:- då) istället för Arkansas (1895:- då).
Tropic är gjort av plast och känns billigt, Arkansas är gjort av stål och kanske håller längre.
Men det är många på Odla som har skrivit om Tropic, inte en enda (när jag sökte) som hade skrivit nåt om Arkansas... Så det blev som det blev!
Inställning på Tropic är inte märkt med temperatur, man måste testa sig fram med en extern termometer. Men minst är +5C enligt beskrivningen. dvs. det går att ställa in så att värmen går igång vid högre temp men inte lägre än +5 grader.
Man kan ställa in Tropic så att fläkten startar på sommaren när en max temp är nåt (45 grader högst), men det finns inte liknade på Arkansas (det var en annan anledning till köp av Tropic.... Kanske bra val i alla fall

)