merlin68
Hjälp mina balkonglådor är så tråkiga av modellen vit plastlåda i smidesjärnshållare (eller vad det nu heter) help.gif . Skulle vilja piffa till dem inför våren men hur? Spreja plastlådorna i en kul färg har jag funderat på. Vad tycker ni, har ni gjort om era standardlådor? Vill gärna se bilder bravo.gif
Leonard91
Det lär bli svårt att hitta en färg som fäster på plasten. Det du skulle kunna göra är att klippa ut figurer eller annat ur färgad plastfilm med förlimmad baksida, så kan du klistra fast dem på balkonglådorna.
Jag skulle vilja ha balkonglådor i zink eller någon metall som är sliten och rostig, det tycker jag hade varit snyggt! smile.gif
Bassam
Hej

Du kan köpa från Bauhaus golv färgen, du ska säga till dem att du ska använda den till plast.

H:Bassam
flower
Eller så frågar du ngn markägare om du får ta sly som du sedan klipper i bitar och flätar ihop med ståltråd som en liten matta du sedan kan sätta runt om själva krukorna..
mojan
Mitt förslag är att lägga mossa mellan plastlådan och smideshållaren.
merlin68
CITAT (Bassam @ 16-03-2011, 21:00) *
Hej

Du kan köpa från Bauhaus golv färgen, du ska säga till dem att du ska använda den till plast.

H:Bassam

Är det helblank färg du menar, sån som man målar badrumsgolv med - tvåkomponentsfärg? Tänkte att man kanske kan spreja lådorna med lackfärg:)
Fröken Knuff
Man kan "klä" lådan i juteväv eller liknande som du gillar.. kanske en färgglad vaxduk..?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon