Full version: morgonens leende
Eva i Skåne
När jag öppnade min mail idag hade jag en inbjudan till Facebook. Inte helt ovanligt eftersom jag inte är med, men har vänner där.
Denna var dock lite speciell för mig. Det var min snart 80-åriga pappa som gått med! smile.gif
Jag är full av beundran för hans intresse och våglighet. Han har aldrig sysslat med sånt förrän som pensionär, men han är inte rädd för att försöka med nya saker.
Carl

Ha ha märks att du är V skåning när du du skriver VÅGLIGHET istället för modig. Den böjningen finns bara i Skåne!
Alba
Hälsa pappa att jag är full av beundran.
Han bekräftar ju att man blir aldrig för gammal för att testa nya saker.
Aqvakul
Heja Evapappan! yahoo.gif
Gertie
Visst är det kul när "gamlingarna" hänger med.
Min mor har fyllt 90, och roar sig också med sin dator, när hon har tid över. biggrin.gif
Bee
Min pappa, 92, hänger också på FB sen några månader tillbaka. Han tycker det funkar bättre än mail när det gäller att hålla kontakten med folk. Ibland gör han inlägg eller skickar meddelande till någon men mest kollar han vad vi andra har för oss.
Det här håller igång huvudet på honom bättre än mycket annat smile.gif
Eva-Helene
Härligt att se att det finns flera riktigt gamla som törs - och vill - vidga sina vyer m.h.a. datorn och internet! bravo.gif

CITAT (Carl @ 07-03-2011, 09:16) *
Ha ha märks att du är V skåning när du du skriver VÅGLIGHET istället för modig. Den böjningen finns bara i Skåne!

Näpp! Dom säger det i norra Västerbotten också - jag har nog lär mig använda det snart jag också, "måste" ju anpassa mig till vart jag bor...dessutom är det både roligt och spännande att lära sig en ny dialekt! Det kan bli en del skratt ifall man (jag) missuppfattat användningen av något ord giggle.gif
merlin68
Underbart evas pappa tummenupp.gif
Har pappa gått på kurs? Har en kompis vars far har upptäckt en helt ny värld nu på ålderns höst och fått många nya "brevvänner" (han samlar frimärken)
Eva i Skåne
Han har gått datorkurs för pensionärer i kommunens regi, många år på nybörjarnivå, men han lärde sig mer och mer. I början ställde han "konstiga" frågor till mina barn, men som sagt - han lärde mer och mer och jag tror han kan mycket som jag inte kan.
Jag är nöjd om jag lär mig hur man gör nåt men han vill även veta varför.

Idag har jag också reggat mig på Facebook. Vill ju inte vara sämre än "di gamle" flirting.gif
Om jag kommer våga använda mig av Facebook är en annan sak. Jag får väl ta hjälp av sönerna att lära mig lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon