Full version: Förkylning ...
Alba
Jag har nu dragits med en rejäl förkylning i 3 veckor, snuva, hosta tappat rösten osv.
Det börjar bli bättre men det går sakta.
Krafterna är på nollpunkten så jag behöver något stärkande-uppiggande.
Jag hittar reklam för olika preparat men finns det något som verkligen är bra - någon som själv testat kanske.

Med tiden blir det ju bättre men jag har inte tid att vänta. giggle.gif
Carl

Tror inte att det finns några genvägar via pillerburken. Ta promenader. Är och sov. Krya på dig!
gnon49
Finns säkert något på apoteket som kan ge lindring. Men har man inte feber så får nog förkylningen verka ut av sig själv. Äta o dricka något varm brukar kännas gott i kroppen, åtminstone för mig. Min farmor värmde mjölk med ecalyptys? när jag var förkylt. Kommer fortfarande ihåg hur gott det var.
Någon mirakelmedicin finns nog inte när förkylningen väl brutit ut. Lite konjac kanske inte hjälper, men visst känns förkylningen lite bättre efter ett glas eller två. crazy.gif
Klint
kram2.gif blomma.gif Ja usch va jobbigt har provat flera piller men inget som hjälpt tyvärr.Håller med de andra men en kram och lite blommor brukar pigga upp!! blomma.gif smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (Klint @ 07-03-2011, 16:34) *
kram2.gif blomma.gif Ja usch va jobbigt har provat flera piller men inget som hjälpt tyvärr.Håller med de andra men en kram och lite blommor brukar pigga upp!! blomma.gif smiley_small_hug.gif

Jaaa det pigagr verkligen upp thanks.gif

Jag får nog se tiden an och hoppas det blir bättre dagar.
Biggan_
CITAT (Klint @ 07-03-2011, 16:34) *

Kan jag också få en kram? blush.gif
Jag har varit förkyld i flera omgångar sedan nyår, och är så fruktansvärt trött!
Denna omgången har jag fått en förfärlig hosta så magmusklerna har fått träningsvärk!
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2011, 23:27) *
Kan jag också få en kram? blush.gif
Jag har varit förkyld i flera omgångar sedan nyår, och är så fruktansvärt trött!
Denna omgången har jag fått en förfärlig hosta så magmusklerna har fått träningsvärk!

Som här då ungefär, febrig, snorig och en eländes hosta. Började häromdan och det låter ju inte så kul om det blir så långvarigt.[attachment=58704:27.gif]
Alba
En stor smiley_small_hug.gif till Biggan och Stintan.
*Stintan*
Tack den satt bra kram2.gif
Irene_L
Kramar till er alla som är förkylda! Hoppas ni kryar på er!!!
[attachment=58709:smilie_kram2.gif]
Klint
Ja åsså lite blommor till allla som behöver piggas upp!

rose.gif blomma.gif rose.gif
kicki.p
Kramar till alla som är trötta och nere!
En speciell kram till Biggan, som alltid stöttar alla som behöver en extra kram!

andersen
Hemlagad Svartvinbärssaft är guldvärd när man är förkyld, Emser tabletter som får smälta i en kopp varmtvatten är åxå bra, men det bästa är om man kan sova sig frisk.

Mvh andersen som har varit sjuk under ett par veckor.
Biggan_
CITAT (kicki.p @ 09-03-2011, 22:52) *
Kramar till alla som är trötta och nere!
En speciell kram till Biggan, som alltid stöttar alla som behöver en extra kram!

kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

Tack också till Alba, Irene och Klint! smiley_small_hug.gif

Hoppas alla mår bättre nu! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon