Full version: Drinkrecept
malcolm
Jag är ute efter goda svalkande drinkar utan alkohol att svalka sig med i sommar, nå´n som har?
omk
Jag drack en väldigt fräsch drink, förra sommaren.
Det var flädersaft, tonic och nånting till .... g.gif
Kommer inte ihåg såhär på rak arm.
Ska luska lite - återkommer.
Biggan_
Flädersaft, Sprite, citron och is är svalkande och gott.
Platinum
http://www.alladrinkar.com/drinkar/ingredi...oholfria.0.html

Blanda bubbel med juice 50-50 och så en massa is, det är svalkande och gott på sommaren, t.ex. apelsinläsk blandat med ananasjuice.

Milkshakes är inte heller att förakta, t.ex. gräddvaniljglass mixat med mjölk och blåbär.
ingrids
Röd sanbitter från systembolaget (alkfri) och Indian tonic, eller Stirrings Simple Mojito (alkfri från bolaget), en skvätt extra lime, lite krossad mynta och tonic.
Carl

Du är tidigt ute! Hoppas iaf att det blir så varmt att din fråga blir relevant!
malcolm
Hoppas jag med, kan se mig själv under parasollet läppjande på något uppfriskande. coolgleam.gif
skånepåg
Våren är ju nästan här nere i söder ^^
Juice och nån bubblig cider 50/50 och massa is wub.gif
blomkronan
ISTE biggrin.gif Brygg en kanna med STARKT rött te, på lösvikt finns en med jordgubb och passionfrukt som är god tummenupp.gif
Låt tet svalna, blanda i massor med socker smile.gif (efter smak) och lägg i egenodlade flirting.gif myntablad. kanske lite krossad is oxå beror på HUR varmt det är ute, och hur mycket man har jobbat i trädgården...

SÅÅÅÅÅ gott i värmen
therese.kvist
Granatäpplejuice och passionsfruktsoda och en massa lime klyftor. Drack jag som gravid, inte så sliskigt sött som det mesta kan bli.
Dina-babe
Året sommarplåga här hemma blir 1 storglas med sprite, sockerdricka eller fruktsoda och en stor kula med Sia glass mango- eller hallonsorbet! och känner man för det kan man "toppa" den med 4 cl Bacardi Melon naughty.gif
webmaster jim
Här finns massor av alkoholfriadrinkrecept

naughty.gif
Bengalow
Tonicwater med kininarom - hur läskande som helst. Slår du i lite gin, så har du din G&T (Gin&Tonic), men det behövs inte. OM du vill ha ha gin, så rekommenderar jag Bombay, i den blå fyrkantiga flaskan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon