Full version: toastol
malcolm
Jag har köpt två nya toasolar men har problem med att få loss de gamla, rören sitter som gjutna i avloppet och jag vet inte hur jag skall få loss dem. Är rädd för att det skell bli en mass flisor i avloppet om jag försöker knacka sönder dem, någon som har något bra tips? Huset är byggt i slutet av 50-talet så det gamla har suttit ett tag.

[attachment=58703:Avlopp.JPG]
RibesRubusVitis
Rent teoretiskt skulle du kunna stoppa ner en slang i dasset med en fotbollsblåsa som pumpas upp och sluter tätt en bit ner i röret. Sen är det bara att gå lös med en slägga…
RibesRubusVitis
Såg ju inte bilden förrän jag hade svarat. (Brukar aldrig logga in förrän jag får felmeddelande och uppmanas därtill.) Nu verkar det ännu enklare: knö ihop ett kasserat lakan eller liknande nedanför porslinskanten i röret och förankra ena hörnet så du kan plocka upp det igen när du plockat eventuella skärvor för hand.
malarmaster
Håller med ribes,lakan eller en plastkasse men var försiktig när du knackar då de t gamla gjutjärnsröret är skört o spricker lätt.Se också till att få rätt packning till gjutjärnsröret.Är inte samma som till moderna plaströr.(mellan rör o stol)
de brukar vara jobbiga att få dit men såpa,diskmedel eller rörkrökarnas glidmedel brukar göra susen.
Ulf
malcolm
Jag har funderingar på att stoppa ner en trasa i röret och eventuellt linda eltejp runt den del av porslinsröret som sticker upp för att förhoppningsvis få lite större bitar.
Klint
Hur går det malcolm?
malcolm
Inte så bra, arbetet har legat nere ett par dagar nu men jag har ju en toalett till på övervåningen.
Klint
Det var ju en himla tur de flirting.gif
malcolm
Imorgon då...
malcolm
NU! skall jag sätta fart, återkommer med resultat.
malcolm
HURRA!

Nu är första stolen på plats, sonen håller just på och monterar ringen/locket Välkommen på en sittning den som vill, jag bjuder på pappret. giggle.gif
Ingela i Segersberg
Bravo, Malcolm! bravo.gif
Eva i Skåne
Grattis Malcolm! Nu har du bara halva jobbet kvar flirting.gif
malcolm
Tar det en annan dag, vi använder normalt inte lilla toan på övervåningen, dessutom är det kattens utrymme där hon har sin egen "toalett" (låda). Nu vet jag i alla fall hur man gör efter att ha bytt en, frågan är om slangen jag köpte kommer att räcka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon