TeliaNet
Hej.
jag använder weibulls citrus näring och det blir en vit beläggning på jorden, nån som vet nåt?
jag tror det beror på (P)=fosfor el (K)=kalium.
tacksam för svar...
Ingrid på Västkusten
Mögelsvampar i jorden. Weibulls citrusnäring omd et är citrusplantor Du har är en tiopåotens för svag jämfört med proffscitrusnäring som bl a används av citrusplantskolor i England. Använd Hasselfors bevattningsgödsel - den ärdet nrämsta vi kan komma.

Porva att krafsa lite i jorden och täck gärna med toppdress så ser det också snyggare ut pch det vita kommer inte så fort tebaks. . Har Du kalkigt vatten?
Och så öka gärna luftcirkulationen - ställe en fläkt i närheten det gillas av både citrusen och inte av möglet.

Hälsar Ingrid
TeliaNet
HEJ.
ja vattnet är färdig kalkat nässjö kommun vatten.
jag vet att det är kalkat för jag har varit på besök påvattenverket 2ggr
har dess värre ingen fläkt.
är du säker på att det inte beror på P=fosfor?
för jag har använt det i, nu citerar jag, groteska mängder pga av att jag tänkte prova den där hasselfors.
var köper man hasselfors?
tack för alla dina kloka råd.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Ja hög näringshalt på gödning kan ge vita å bruna mojjer på ytan :-) ett sätt att avhjälpa detta är lite grus på toppen - samt att man byter översta lagret nång gång då och då. 'Spola' igenom'ä är itne tokigt heller.

Gardencenters har hasselfors Bevattningsgödning - fråga efetr den de kan ta hem också. Minns itne vad den kostar tyvärr :/ men den är inte ruinerande.
Annars finns det en site som jag itne helelr minns URLen på som hade de tjusigaste gödningar på postorder INOM Sverige. Hmmm nån som minns? Vad det swegro?

Hälsar Ingrid
TeliaNet
Tack för svaren ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon