Maggan Piteå
Jag har lyckats få en klockranka att överleva denna vinter - men den ser ju inte så vacker ut...! Ska jag klippa ned den nu, och i så fall hur mycket. Den blommade inte förra sommaren, har aldrig haft nån större
lycka med att få klockrankan att blomma, men kanske denna gång?
rosita
Jag har gjort precis som du, övervintrat en klockranka som aldrig blommade under sin första sommar. Den ser inte mycket ut för världen, men jag klippte ner min förra veckan. Det var en del som var torrt och dött och det klippte jag också bort. Nu återstår en 15 cm hög klockranka som jag hoppas ska få ny fart att växa. Jag har även sått 4 nya i år och de är också toppade och i nuläget lika långa som den övervintrade.

Det ska bli kul och se om den övervintrade har ett försprång och hinner blomma i år!
Kamilla_I
För flera, flera år sedan hade jag en trädgårdsvän som sådde klockrankan i jan-feb nångång, hon toppade den flera ggr och den hann faktiskt blomma under sitt första år.
Den fick massor med näring och några hönspellets i jorden...

Hoppas era blommar i år, de är ju så fantastiskt vackra!
Norrlänning
Sår mina klockrankor mellan 10-15 april.
planterar ut dom vid en södervägg, där dom får full sol.
Blommar varje år, växer upp i taknoken.
Toppar aldrig mina.

Norrlänningen.
kerstin z5-6
Plantera om , vattna måttligt till dess du ser att den kommit igång:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon