Full version: vervintrad klockranka
Maggan Pite
Jag har lyckats f en klockranka att verleva denna vinter - men den ser ju inte s vacker ut...! Ska jag klippa ned den nu, och i s fall hur mycket. Den blommade inte frra sommaren, har aldrig haft nn strre
lycka med att f klockrankan att blomma, men kanske denna gng?
rosita
Jag har gjort precis som du, vervintrat en klockranka som aldrig blommade under sin frsta sommar. Den ser inte mycket ut fr vrlden, men jag klippte ner min frra veckan. Det var en del som var torrt och dtt och det klippte jag ocks bort. Nu terstr en 15 cm hg klockranka som jag hoppas ska f ny fart att vxa. Jag har ven stt 4 nya i r och de r ocks toppade och i nulget lika lnga som den vervintrade.

Det ska bli kul och se om den vervintrade har ett frsprng och hinner blomma i r!
Kamilla_I
Fr flera, flera r sedan hade jag en trdgrdsvn som sdde klockrankan i jan-feb nngng, hon toppade den flera ggr och den hann faktiskt blomma under sitt frsta r.
Den fick massor med nring och ngra hnspellets i jorden...

Hoppas era blommar i r, de r ju s fantastiskt vackra!
Norrlnning
Sr mina klockrankor mellan 10-15 april.
planterar ut dom vid en sdervgg, dr dom fr full sol.
Blommar varje r, vxer upp i taknoken.
Toppar aldrig mina.

Norrlnningen.
kerstin z5-6
Plantera om , vattna mttligt till dess du ser att den kommit igng:)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon