aram22
HEJ det är ju vår nu man undrar vad man ska odla i år, tacksam för svar allt som går att odla inomhus !!! smile.gif
Rebecca
Prova mango! Jag satte en mangokärna förra våren och den är nästan en meter nu. Jättefin dessutom!
Platinum
Chilipeppar, paprika är det lite sent att så nu men de kan man driva inomhus....köp en färdig planta om såna kan vara av intresse.

Kruktomater är ett annat förslag, Wilma har jag testat som ger körsbärstomater.
backis
tomater, chili, paprika är trevligt inomhus som redan sagts. men tycker du ska prova att odla sallader i krukor, plocksallader av olika sorter funkar bra. sen är det fantastiskt trevligt med olika kryddor, basilika, mynta, dill, persilja, oregano m.fl. funkar kanon, ser trevligt ut, luktar fantastiskt och det är inte fel att plocka sina egna örter att stoppa i grytan istället för att köpa en smaklös kruka på ICA för 30 spänn varje gång. ( yrkes-skadad kock ) Lycka till med odlingarna och berätta hur det går.
abbbe
Jag tror att det mesta går att odla inomhus nu med tanke på att vi närmar oss vårdagjämningen (tillräckligt antal ljustimmar för växter, vare sig du odlar inne eller ute) !
mojan
Mitt tips: Imorgon tänkte jag peta ner några vitlöksklyftor i en kruka. De späda gröna bladen som kommer upp smakar mild vitlök och passar i sallader.
(Jag har inte prövat detta tidigare men ska testa.)
PMK
Jag är redan förtjust i min gräslök jag har i en kruka i samband med min chiliodling! smile.gif Tänk att bara kunna gå inne och klippa av dem när man behöver lite till sommarens laxrätter till exempel! Fan va gött!

De va tokenkelt att så, fröna kosta liksom 5 spänn i random matbutik till och med, bara att strö ut en massa frö, täcka lite med jord (allt står på fröpaketet) och sen vänta. Ju mer strån desto mer mat liksom så det är bara att låta dem go crazy i krukan, och det känns skönt! smile.gif Bara upp till en själv att vattna dem!

Bor du i Göteborg och är sugen på chili eller paprika har jag fler än jag kan hantera tror jag, så säg till om du är sugen! ^^ Men gräslök är mitt bästa tips hittills! yes.gif
Wilmer
Busktomaten Tiny Tim går också alldeles utmärkt, jag har penselpollinerat för säkerhetsskull, vet inte om det behövs.
aram22
CITAT (backis @ 12-03-2011, 15:53) *
tomater, chili, paprika är trevligt inomhus som redan sagts. men tycker du ska prova att odla sallader i krukor, plocksallader av olika sorter funkar bra. sen är det fantastiskt trevligt med olika kryddor, basilika, mynta, dill, persilja, oregano m.fl. funkar kanon, ser trevligt ut, luktar fantastiskt och det är inte fel att plocka sina egna örter att stoppa i grytan istället för att köpa en smaklös kruka på ICA för 30 spänn varje gång. ( yrkes-skadad kock ) Lycka till med odlingarna och berätta hur det går.

hej såg era svan smile.gif jo det blev paprika i år och tomaten väntar jag på att gro paprikorna har grot redan smile.gif tack för tipset mvh aram:)

CITAT (PMK @ 14-03-2011, 23:59) *
Jag är redan förtjust i min gräslök jag har i en kruka i samband med min chiliodling! smile.gif Tänk att bara kunna gå inne och klippa av dem när man behöver lite till sommarens laxrätter till exempel! Fan va gött!

De va tokenkelt att så, fröna kosta liksom 5 spänn i random matbutik till och med, bara att strö ut en massa frö, täcka lite med jord (allt står på fröpaketet) och sen vänta. Ju mer strån desto mer mat liksom så det är bara att låta dem go crazy i krukan, och det känns skönt! smile.gif Bara upp till en själv att vattna dem!

Bor du i Göteborg och är sugen på chili eller paprika har jag fler än jag kan hantera tror jag, så säg till om du är sugen! ^^ Men gräslök är mitt bästa tips hittills! :yes

:tror du att du nämngen har några frön kvar ocj jag bor i göteborg smile.gif så har du några kvar så tar jag gärna emot smile.gif
merlin68
Passionsfrukt, citrusträd, kaffirlime, olivträd, tomat, chili, paprika, physalis, koriander, babyleaves sallad, tagetes och pelargoner har ätliga blad/blommor.
aram22
CITAT (merlin68 @ 09-04-2011, 16:20) *
Passionsfrukt, citrusträd, kaffirlime, olivträd, tomat, chili, paprika, physalis, koriander, babyleaves sallad, tagetes och pelargoner har ätliga blad/blommor.

har sått paprika som jag sa och nu har tomaterna ochså grot så dom har blivit små söta planter , ska försöka fixa bilder. smile.gif mvh aram happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon