Full version: Liljor
Evin
Fick ett par liljor som har blommat ut nu.
De var oranga och storblommiga.
Har satt dem att vissna ner i fönstret, vattnar inte dem, gör jag rätt för jag vill testa att sätta dem i min trädgård.
Finns det en chans att de kommer eller är de för hårt drivna för att orka?

/E
Åsa E
Jag fick också sådana liljor i kruka för några år sedan, men jag vattnade dem så att bladen höll sig gröna innan jag satte ut dem i trädgården. Sedan vissnade de ner ganska fort men kom tillbaka nästa år.
Åsa, mälardalen zon 2
Efter blomning så ska bladverket vattnas och gödas så löken bygger upp ett näringslager till nästa blomning, sedan kan man låta bladverket vissna ner när det börjar gulna.

De brukar gå bra att sätta ut i trädgården, de kanske inte orkar blomma iår men de lär åtminstone blomma nästa år.
Evin
Ooops,....då ska jag vattna med det bums smile.gif

/Eva
Evin
Nu när jag vattnade dem upptäckte jag små söta skott och vissa hade fått små spensliga blad. Vet ni vad som kommer häna med dessa?
De satt ofta nere vid roten, uppe vid blomkronorna och ibland även på stammarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon