Full version: " Guldpengar"
töre
Jag brukar spara alla "guldpengar" i en burk för att sedan på vårkanten kunna skaffa några av de växter som jag egentligen inte har råd med, det märks inte så mycket i plånboken, men det är härligt att kunna gå till plantskolan och frossa. just nu är jag uppe i 2300 kr, ofattbart.
Red Top
Grattis!
Vad härligt det måste kännas när du kommer till planskolan och kan välja och vraka, nästan utan begränsningar. Bättre än lotteri. Här är du ju garanterad vinst. giggle.gif
Alba
Jag kan verkligen rekommendera det sättet att spara. Det är så roligt.
Det är helt otroligt hur summan växer. Precis som du säger så märker man inte av att man lägger en guldpeng till sparandet.
Vi lägger guldpengen i en stor läskflaska i plast - perfekt att peta ned en guldpeng i.
Jag tror vi har närmare 4.000:- minns inte exakt. - vi är a 2 som lägger i guldpengar.

Jag säger bara - börja det är jättekul.
malcolm
Jag sparade alla mynt i en plåtburk förut och det blev snabbt mycket pengar.
Peztis
Jag gjorde också så att jag stoppade ned en massa mynt i en burk.
Lite sur blev man när man fick börja plocka bort 25-öringarna för jag missade sista inlämningsdagen...
Det var nära med 50-öringarna också.

Nu är burken rätt tom för vi går och nallar ur den, behöver 5 kr till kaffe osv.

Om jag skulle börja samla guldpengar så skulle jag nog få gömma burken! biggrin.gif
malcolm
CITAT (töre @ 13-03-2011, 12:50) *
Jag brukar spara alla "guldpengar" i en burk för att sedan på vårkanten kunna skaffa några av de växter som jag egentligen inte har råd med, det märks inte så mycket i plånboken, men det är härligt att kunna gå till plantskolan och frossa. just nu är jag uppe i 2300 kr, ofattbart.

Synd att man inte kan plantera guldpengrna direkt utan omvägen via plantskolan. giggle.gif
töre
Det vore väl synd, då missade jag ju alla trevliga plantskolebesök.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon