Full version: Morot som morot?
Lina och Olav
Tomater, chilipeppar, gurka, squash o.s.v. har jag försökt att odla lite olika sorter varje år och har hittat några favoriter. Morot däremot har bara blivit en sommar- och en vintersort. Vet inte vad för sorter jag har odlat - antagligen dom billigaste påsarna... Men det måste väl vara skillnad på morot och morot också? Så ni som har kommit lite lägre med morotsodlandet än jag - vad har ni för favoriter?
Najsan
Odlade i somras en nantes med olikfärgade rötter, heter lite olika på de olika fröfirmorna tror den heter rainbow på impecta, söt och god att äta som den är, har en gul som blir stor och lite mera matig när den blivit större, jaune du dobs eller nått sånt, super att koka, och en orange som är mkt lättodlad och blir väldigt fin och god, hundarnas favorit, (stod i yttersta raden naughty.gif ) den heter royal chantanay rola.

Har även satt purple haze några år, lagom god och framför allt vrålsnygg! den är lila utanpå och orange inuti...

Välkommen in i morotsträsket, här hittar du aldrig ut... crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon