Full version: Dyrköpt erfarenhet
Bee
Jaha. Så är man en erfarenhet rikare. Samt fattigare vad gäller plånboken.
I höstas (mitten av oktober) fick jag parkera mina altankrukor i pappas sommarstuga mot att jag betalade elen.
Det var mest pelargoner - 5st - och några andra växter jag tyckte var värda att spara.
Vi har varit där några gånger och tittat till dom men bara vattnat två gånger. Vi glömde att sätta vattendunkarna i rummet där krukorna och det påslagna elementet står. Det går inte att vattna med is!
Elräkningen hittills är över 1000:- och feb-mars är inte medräknat.
Nu är elementet avstängt och till våren får det troligen köpas nya pelargoner mm.
Suck! Att det skulle bli sååå dyrt att ha ett (1) element på på 5 grader + hade jag inte räknat med.
Najsan
Sätt på elementet igen och lägg snö i krukorna, den kommer att smälta lite långsamt och vattna eftersom, det kan ju inte skada...
Bee
Hoppsan! Snö?? ... Så långt har jag inte ens tänkt slap.gif
Det kanske finns hopp då trots allt.
strandskatan
Ja, det hade ju blivit betydligt billigare att göra som jag - stänga av ett element under ett söderfönster och övervintra pelargonerna där - enda gången jag inte lyckats övervintra pelargoner var när jag gjorde det som man "ska" - dvs svalt. Alla utom en ruttnade.
Eva i Skåne
Det gäller att ha många söderfönster om man har några hundra pelargoner rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon