Anma
Det finns visst en internationell mansdag. Pilutta er, män som stört er på att ingen sådan dag finns.
19 november är er dag ända sedan 1999. Det blir 12 år i år.

Global vebbsida.

Wikipedia
Aqvakul
på Elisabeth-dagen.. crying.gif
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 14-03-2011, 11:17) *
Det finns visst en internationell mansdag. Pilutta er, män som stört er på att ingen sådan dag finns.
19 november är er dag ända sedan 1999. Det blir 12 år i år.

Global vebbsida.

Wikipedia

Elisabeth/Lisbet har namnsdag då. Inte ens våran egna dag är opåverkad av fruntimren! rolleyes.gif
Anma
Tage har namnsdag på kvinnodagen så det är jämställt även där. Hah!
*Stintan*
Det var min fars födelsedag så det räcker för att kalla den 19 november för mansdagen.

CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2011, 11:21) *
Elisabeth/Lisbet har namnsdag då. Inte ens våran egna dag är opåverkad av fruntimren! rolleyes.gif

Utan fruntimmer hade du inte ens funnits.
Bettis
CITAT (*Stintan* @ 14-03-2011, 11:32) *
Utan fruntimmer hade du inte ens funnits.

Så är det, bara så ni vet giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Anma @ 14-03-2011, 11:23) *
Tage har namnsdag på kvinnodagen så det är jämställt även där. Hah!

I min almanacka så står det SIV!
gammelnalle
Ähhh
Ni har er dag...
vi män har resten!!!

Kram på er!!

b smiley_small_hug.gif

b
Anma
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2011, 11:59) *

Verkar som att http://www.dagensnamnsdag.nu/ har fel...
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2011, 11:21) *

Och hur många år har Elisabeth haft namnsdag den 19.Nov?

Mansdag har smygit in sig då. Om jag berättar det för min sambo så får hans sig ett gott skratt. Han har nämligen namnsdag på min födelsedag så plötsligt.
Inte en enda dag får man ha för sig själv utan att han skall vara med på ett hörn smile.gif

Elisabeth
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2011, 11:59) *

Världen är uppochner. Inte ens namnsdagar kan man lita på.[attachment=58849:friedeggs3.gif]
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-03-2011, 12:08) *
Och hur många år har Elisabeth haft namnsdag den 19.Nov?
Mansdag har smygit in sig då. Om jag berättar det för min sambo så får hans sig ett gott skratt. Han har nämligen namnsdag på min födelsedag så plötsligt.
Inte en enda dag får man ha för sig själv utan att han skall vara med på ett hörn smile.gif

Elisabeth

I åtminstone 55 år - det är min lillasysters andranamn, och när vi var små var namnsdagar viktigt...
Huggorm
Jag kan inte påminna mig om att jag läste något om internationella mansdagen i tidningarna den 19:de november. Hur kan det komma sig?
Cacki
CITAT (Huggorm @ 14-03-2011, 13:57) *
Jag kan inte påminna mig om att jag läste något om internationella mansdagen i tidningarna den 19:de november. Hur kan det komma sig?

För att ingen skrev något förståss! flirting.gif Eller så läste du kanske bara på fel ställen, vad vet jag...
Men du kunde ju själv ha skrivit en insändare om du känner dej diskriminerad.
Huggorm
CITAT (Cacki @ 14-03-2011, 14:06) *
För att ingen skrev något förståss! flirting.gif Eller så läste du kanske bara på fel ställen, vad vet jag...
Men du kunde ju själv ha skrivit en insändare om du känner dej diskriminerad.

Jag känner mig inte diskriminerad, och jag anser att minst 90% av de diskrimineringsfall som anmäles till DO är rent trams. Det har gått mycket inflation i diskrimineringsbegreppet. Men det är märkligt att kvinnodagen får sådan genomslagskraft över hela världen, medan mansdagen inte ens får en mindre notis i media.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2011, 13:47) *
I åtminstone 55 år - det är min lillasysters andranamn, och när vi var små var namnsdagar viktigt...

Längre Aqva för jag är öldre än 55.....

Och enligt min goa mormor som var född 1875, var det alltid Elisabeth den 19. Nov. Undrar om jag verkligen berättar det med mansdag för min sambo??????

Elisabeth

Nu berättade jag det ändå. Gubben var i köket och bara gapskrattade.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon