Full version: Många blir det!
perenner
Sådde kantnepeta 3 påsar. Eftersom jag osså är nybörjare trodde jag inte det skulle bli någe. Men det blev det. Herrejösses, har skolat om 140 plantor och har överslagsvis 300 groddar kvar. Ja man e nog lite galen ändå! wacko.gif
Ewa L
Du får väl ställa dig nere på torget och sälja! biggrin.gif laugh.gif
Det var åtminstone vad min dotter föreslog att jag skulle göra när hon såg alla mina "bebisar" som var på G.
sanna
Vilken bra idé!

Nu när vi har börjat "kartlägga" var alla bor någonstans kanske lokalavdelningarna skulle träffas och byta/ skänka plantor framåt vårkanten? Jag menar, så att man vet att de kommer till "goda hem"...wub.gif

Jag har då så det räcker och blir över... sad.gif Får nog ställa in semestern om jag ska kunna ta hand om min tomat- och paprikaplantage...Lavendel i Bromma och ni andra utåt Kälvesta, Hässelby, Solna till... Hur många tomatplantor vill ni ha? Friland eller växthus? Gula, gröna, strimmiga eller röda? Busk, biff eller körsbärs?

/Anonym odlarmaniker...
Maria i Helsingborg
CITAT
Jag menar, så att man vet att de kommer till "goda hem"...

Vad underbart - vilket engagemang och vilken kärlek biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif tongue.gif

Keep up the good work! Hahaha.....
Ewa L
CITAT (sanna @ 12-02-2004, 12:32)
Vilken bra idé!

Nu när vi har börjat "kartlägga" var alla bor någonstans kanske lokalavdelningarna skulle träffas och byta/ skänka plantor framåt vårkanten? Jag menar, så att man vet att de kommer till "goda hem"...wub.gif

Jag har då så det räcker och blir över... sad.gif Får nog ställa in semestern om jag ska kunna ta hand om min tomat- och paprikaplantage...Lavendel i Bromma och ni andra utåt Kälvesta, Hässelby, Solna till... Hur många tomatplantor vill ni ha? Friland eller växthus? Gula, gröna, strimmiga eller röda? Busk, biff eller körsbärs?

Jag skall ju till mamma (Hässelby Strand) och syrran (Hässelby Villastad) i samband med Älvsjö-mässan och jag drar aldrig upp några "ätbara" fröer. Tala bara om när du står där utmed vägkanten med ditt lilla bord... biggrin.gif laugh.gif
sanna
Ha-ha! laugh.gif
Kanske skulle ordna bord på mässan rent utav...? 20 000 spänn ungefär tror jag att det går på...men vad gör man inte för att få agera Florence Nightinggale? Eller den helige Fransiscus, kanske? - Varsågod! Gratis tomatplantor!

Sanna smile.gif
kerstin z5-6
allvarligt smile.gif Så är jag med intresserad av goda hem , särskilt till dyrgripar ..ni vet dom man eldat uinder kylt 15 ggr osv ..innan de behagar komma opp.
De lättare, som jag sår för att de är vackra , jag behöver 10, men inte 110 -brukar vi ordna informella plantbytar ev sälj dagar smile.gif
Kul om man får ihop nån krona till nya frö .
Sta marknader tex kan man vara med på -hitta nya växter, sälja sina egna o komma hem med fler växter än man hade med dit smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Till Älvsjö kan jag tyvärr inte dra ner så mycket växter eftersom jag ska lyxa o flyga i år , annars hade jag stått med Sankta Sanna -jag har 400 tobak tex ... laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
nilla
CITAT (sanna @ 12-02-2004, 12:32)
Nu när vi har börjat "kartlägga" var alla bor någonstans kanske lokalavdelningarna skulle träffas och byta/ skänka plantor framåt vårkanten?

Om allt går vägen kommer nog jag också att ha ett gäng taniga blekisar i behov av att flytta hemifrån framåt vårkanten... så en plantbytarträff låter toppen!

Gunilla
Ewa L
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-02-2004, 18:32)
Till Älvsjö kan jag tyvärr inte dra ner så mycket växter eftersom jag ska lyxa o flyga i år , annars hade jag stått med Sankta Sanna -jag har 400 tobak

Jag har bara 3 "måsten" bland annuellerna: Dubbla Petunior, Lobelia och Blomstertobak.
I år har jag sått så mycket nytt så tobaken har fått ryka ( tongue.gif biggrin.gif ). Det är ju som du säger, man behöver kanske 10 men sår 100!
Skulle du råka ha någon i bakfickan när vi ses i Älvsjö betalar jag gärna för den.

Skall bli vansinnigt roligt att få en chans att få ansikte på åtminstone några stycken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon