Laura
Om jag har lovad någon myntasticklingar i år måste jag tyvärr informera att det kommer troligtvis inte att hända... sad.gif

Imorse gick jag upp för att se vilken skada vildsvin hade gjort i natt (då de är här i princip varje natt nu) och så där var min mynta trädgård helt borta -cry-.gif

Fram med anteckningar om elstängsel igen ranting.gif
ingrids
Usch så trist! Min bror är bonde i Småland och det han har att säga om vildsvin går inte att skriva i ett forum.
malcolm
Även här (strax söder om Sthlm) verkar vildsvinen vara på inmarsch och man har satt upp varningsskyltar utmed vägarna.
Iren
CITAT (Laura @ 16-03-2011, 08:00) *
Om jag har lovad någon myntasticklingar i år måste jag tyvärr informera att det kommer troligtvis inte att hända... sad.gif

Imorse gick jag upp för att se vilken skada vildsvin hade gjort i natt (då de är här i princip varje natt nu) och så där var min mynta trädgård helt borta -cry-.gif

Fram med anteckningar om elstängsel igen ranting.gif

Men ett sådant elände!!! Verkar det bli återkommande besök tror du... Har mycket olika myntasorter och bor ju "ganska" nära om du behöver fylla på....
Laura
CITAT (irdalen @ 16-03-2011, 10:12) *
Men ett sådant elände!!! Verkar det bli återkommande besök tror du... Har mycket olika myntasorter och bor ju "ganska" nära om du behöver fylla på....

Tack snälla smile.gif Jag hör av mig i så fall. Förhoppningsvis går det att rädda en del, mynta är rätt svårt att döda... Får ta tag i det i em och kolla läget.
Iren
Ja dom är seglivade, men hör av dig i så fall rolleyes.gif
Elinzon1-2
Vad otroligt tråkigt för dig -cry-.gif

Jag tror absolut att du kommer hitta små överlevare om ett litet tag, men vad ledsen man blir när det känns som om allt är kört. De två senaste vintrarna har frestat på el-systemet i vårt hus så illa att huvudsäkringen löst ut, med minusgrader i växthuset till följd innan vi fått fart på allt igen. Iaf en änglatrumpet har klarat sig detta året! Sega små rackare, växter.

Helgrillat spädsvin, där kommer vildsvinen till sin rätt. Mycket gott!

Lycka till med elstängsel,

Elin
Laura
Tack Elin! smile.gif Det verkar finnas ganska många småsmå knoppar nu, men de är rätt sena nu. Ja, det är gott med vildsvin. Hoppas jägarna kan få skjutit många, de är många här omkring nu och har gjort stora skador på många håll ser jag när jag är ut och köra bil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon