nyk_anna
Jag planerar för två pallkragar, en med squash och sockerärter och en med rädisor, morötter och senapskål. Jag är osäker på vad jag ska ha för jord i dessa kragar för att grönsakerna ska trivas så bra som möjligt.

Fungerar kogödsel och planteringsjord för alla eller blir det för mycket gödning för morötter och rädisa?

Någon med lite tips så jag inte har ihjäl mina grönsaker på första försöket?
merlin68
Jag brukar blanda planteringsjord med min vanliga lite leriga trädgårdsjord. Tycker att enbart planteringsjord i pallkragarna torkar ut för lätt. Om man då blandar med lite lerhaltigare jord hålls fukten längre tid och man slipper vattna hela tiden smile.gif
Saiva
Jag använde Änglamarks planteringsjord förra året(och förrförra), fungerade utmärkt för både tomater, lök, jordgubbar, squash och rädisor. smile.gif Fick väl vattna ungefär varannan dag/1-2ggr per dag beroende på hur vädret såg ut. Allt växte jättebra. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon