Anki V
I dag är jag riktigt glad! yahoo.gif

I oktober 2009 sådde jag frön från Slingerstormhatt, Aconitum hemsleyanum. Förra våren tog jag in sådden men när sommaren kom och de inte grott något ställde jag sådden under altanen. För tre veckor sedan kom jag på att den faktiskt stod där än. Idag har det grott till 100%. Hela krukan är fylld med små groddar.

/Anki

kerstin z5-6
Grattis! En av mina favvos, plantera tre o tre för mer maffig effekt smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Grattis! Tålamod är en god egenskap vi odlare får vara rustad med yes.gif
Anki V
Tackar laugh.gif

Jag hoppas Kerstin menar att jag ska skola ut tre i varje kruka......men så är det förmodligen inte (suck).

Jag kommer att ha mitt lilla kök fyllt med små krukor med slingerstormhattar......ett välkommer och kärt besvär.

Synd att de inte är större innan mässan annars hade jag kunnat ta med mig ett gäng.

/Anki
kerstin z5-6
nej, jag menar växtplats:)
Gåsis
Men Anki, jag har så pytteliten väska så den kommer passa bra... Mina gror minsann inte. Är den yttepytte kan jag ta den i handväskan whist.gif Jag tror tom jag kan göra som en del fiskar o bära den i munnen blush.gif

/Åsa
Anki V
Åh, Gåsis, de har bara hjärtbladen än........men överlever de min omvårdnad så kommer vi säkert på något sätt att överföra små stormhattar från Sundsvall till Gåsnäs.

Ser jag minsta tillstymmelse till karaktärsblad så chansar jag och tar med några . kram2.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon