|
svennis
18-03-2011, 20:57
Vilken ros? Pendulin.JPG Skälderviken röd.JPG
Jag hoppas få blommor på POM rosen Lövhult som planterades i höstas, så drömmer jag om en stor Honungsros som väller fram vid tomtgränsen mot grannens stora träd, inte helt lätt ! Så håller jag tummarna att mina klätterrosor inte fryser i botten igen Bonica Cl frös ner helt  Constance Spry, frös också ner mycket hårt
Jag hoppas att Surbrunnsgatan blommar mer än förra sommaren,planterade också en Lövhult i höstas och hoppas på blomning.
kerstin z5-6
19-03-2011, 21:06
Först Tranan sen R acicularis som är först ut här:) Hälsa Tofsvipan att mitten av april finns det insekter vid vägen i västerbotten
svennis
20-03-2011, 12:33
Hästhult har jag.. liknar säkert Lönnhult hästhult.JPG hästhult x.JPG
Den är helt underbar, ja den liknar nog Lövhult ! Är din en stor buske, man får den känslan ?
svennis
20-03-2011, 17:47
CITAT (Kajsa @ 20-03-2011, 17:22)  Den är helt underbar, ja den liknar nog Lövhult ! Är din en stor buske, man får den känslan ? Jag har den som en häck ca. 80 Den sprider sig men det är inget farligt.
Har du flera olika av dessa Rosa majalis, har skrivit upp att POM projektet har funnit 27 kloner av rosen, vilket låter otroligt !
merlin68
21-03-2011, 18:12
Jag gillar nästan alla rosor och längtar efter att plocka in en bukett blommor av min mossros eugenie de guinoisseau
Ezereht
22-03-2011, 18:38
Jag tror min nya Mary Rose  Den hann inte blomma så mycket förra året.
merlin68
22-03-2011, 22:15
Får man ändra sig? Idag är min längtan stor efter mme sancy de parabere. Efter att maken klippte ner den 2 år i rad (en gång med gräsklipparen och en gång med trimmer  ) har den lyckats växa upp under förra sommaren utan att bli nerklippt. Hoppas på en ljuvlig blomsterprakt i år!
svennis
23-03-2011, 17:47
[quote name='merlin68' date='22-03-2011, 22:15' post='1379924'] Får man ändra sig? Idag är min längtan stor efter mme sancy de parabere. Efter att maken klippte ner den 2 år i rad (en gång med gräsklipparen och en gång med trimmer  ) har den lyckats växa upp under förra sommaren utan att bli nerklippt. Hoppas på en ljuvlig blomsterprakt i år! mms sancy de p.JPG mme 29-5.JPGFin ros
merlin68
23-03-2011, 20:11
Härliga bilder är det din ros svennis? Hoppas får se sådana härliga blommor irl i sommar
svennis
23-03-2011, 20:21
[quote name='merlin68' date='23-03-2011, 20:11' post='1380422'] Härliga bilder är det din ros svennis? Hoppas får se sådana härliga blommor irl i sommar  Ja det är min, glad för den rosen, taggfri. Verkar vara härdig.
merlin68
23-03-2011, 20:28
Att den är taggfri var att jag valde den i första hand. Min växer vi portalen till köksträdgdren och där vill man ju inte gärna fasta i några taggar när man är på väg med skottkärran...Gillar alla rosor, även de taggigaste  men har placerat helt eller tämligen tagglösa på de ställen där man kan fastna, lykkefund vid altanen, mme sancy vid portalen och Ghislaine de feligonde vi växthuset....
beritskoloni
25-03-2011, 16:24
Längtar efter vilken ros som helst! Vi har dessvärre rådjur som kommer in till kolonin varje natt och kalasar på det de gillar mest, däribland rosenknoppar. Förra året lyckades vi faktiskt få fram några rosenblommor genom att sätta RåVäck på pinnar intill rosorna. Men det stinker så någon rosendoft har vi tyvärr inte fått känna. Längtar efter att få ha våra rosor i fred men det verkar svårt.
Har varit ute ett par dagar och planterat växter från Trädgårdsmässan, pioner, Hostor mm, lite knölar och lökar från Odla. Och har då kikat runt på alla rosor och det ser ut som efter en normal vinter, inte alls den där katastrofen som förra våren. En del rosor har brutits av i grenar av tung snö men dom tar sig. Gräsmattan har fått mycket snömögel, det brukar vi inte få.
ilPadrino
04-04-2011, 12:52
Eftersom jag endast äger en New Dawn så måste jag ju säga den...
kerstin z5-6
04-04-2011, 19:44
Tofsvipan är i Västerbotten! Double Deligt är vad jag längtar efter nu.. krukodlad i ouppvärmt uterum .. o lever:)
svennis
16-04-2011, 16:42
Rosa woodsii fendleri blommar snart är tidig, fått av en kompis i Landskron. Fendleri.jpg W fendleri.jpg
Ezereht
16-04-2011, 23:07
Aww den var söt =) Hade aldrig hört talas om den förut.
Beställde några rosor igår av Flora Linnea, Trier, Morden Centennial och Rugosan Selma Lagerlöf, dom ser jag fram emot nu, har gått runt här och valt ut platserna, jag har så himla trångt överallt i rabatterna. Nu är det bara för underbart hela våren ligger framför oss !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|