karinc
...vad ÄR det? Ganska ny här på forumet men ser många såna rubriker.
Maggan H
Hej Karin, välkommen! Här kan du läsa om busfröna: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104318

Ang frökedjorna har Margith startat både blomsterfrö/grönsakskedjor, som går ut på ett startkit av olika frö som Margith lägger i och skickar till en i förväg bestämd adresslista. Där tar man hur många sorter man vill och lägger tillbaka minst lika många och skickar sedan kuvertet till nästa person. Både roligt och lärorikt vilket som! Häng på nästa säsong, inbjudan kommer här i denna kategorin!
karinc
Tack för svar!
Peztis
Välkommen hit till Odla!

Vill bara tillägga att det är ju sååååå kul med alla dessa kedjor och Bus! Har precis fått hem ett tjockt kuvert med alla möjliga sorters grönsaksfröer. I helgen ska det vidare till nästa person på listan efter att jag har fyllt på det med mina fröer.

Ett helt underbart sätt att komma över några förer som man annars aldrig hade hittat, vågat köpa eller ens vetat om att de fanns!
Crazy4Flowers
Det är superkul, 2:a året jag är med. Hittar massor med fröer som man skulle vilja så. Gäller bara att ha lite att byta/fylla på med.
karinc
Men är det egeninsamlade fröer ni byter? Eller köpespåsar?
Crazy4Flowers
Det är båda, allt i fröväg tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon