Finns det någon djurvänn som kan hjälpa mig?
Jag har utvecklat allergi o måste göra mig av med min katt.
Känner du någon som kan ta hand om en katt eller kan du själv göra det så maila mig. Uppgifter om honom och foto finns nedan.
Han är en 11(fyller 12 i maj) årig kastrerad hankatt, har heter Trollet och är kelig och sover gärna inne, men på dagarna vill han vara ute, han är rumsren, han klöser verken på möbler eller gardiner. Han följer gärna med på prommenad och lyssnar på sitt namn om man ropar på honom. Troligtvis är han en blandning mellan bondkatt och russian blue, han fäller lite, men inte storra tussar överallt, inte heller rivs han. Det går både att bada honom o att klippa naglarna på honom. Han är silvergrårandig, magen är vitgul och hakan vit, öronen ganska stora och så har han ljusgröna ögon.
Han är van både vid hund och barn. Några bilder finns i mitt album. Vill någon ta hand om honom så kan det vara bra att veta att han får alla sina kattsaker med sig. Tyvärr hittade jag inget av alla de där söta korten just nu utan fick ta några nya - jagade honom med kameran, därför ser han lite sur ut.
Tacksam för hjälp
Undrar du varför han skall behöva att flytta och inte kan få sluta sina dagar så tänkte jag så här:
att han kan få en chans till, skulle det inte funka på det nya stället så kanske det är bäst att han går vidare. Har ju barn och det känns viktigt för både mig o dem att ge honom en chans, han är inte bara kelig utan utåtriktad och självständig. Dessutom är 12 år inget för en katt 16-18 är inte ovanligt att en katt blir, har har bara utnyttjat så där 3-4 av sina 7 liv ännu. Bäst vore det ju om någon äldre som kanske inte vill binda sig så många år som det är att skaffa kattunge o allt med vad deras bus ställer till med men däremot vill ha lite sällskapBilder på trollet