Full version: Gödningsgel
cia58
Jag undrar om någon här har använt gödningsgel ( från Hozelock ) till krukor, amplar mm.
Skulle vilja veta om det håller vad det lovar vad gäller håller fukten i jorden bättre och om
gödningen är OK odyl.
Köpte ett paket i höstas på rea men är lite osäker på om jag vågar blanda ner det i jorden,
vill ju inte att plantorna får en chock och dör.
Taraxacum
Oj, det måste vara en ganska ny produkt - har inte hört talas om den! Däremot har jag i flera år använt swell-gel i mina krukor utomhus och har då tillsatt små kulor av långtidsverkande näring. Har man kommit på något sätt att få in näring i gel-granulatet tro? Jag är väldigt nöjd med resultatet av den kombinaton jag använt. Metoden används till "hanging baskets" men om man som jag reser bort då och då under högsommaren så klarar sig krukorna jättebra med det vatten de kan suga upp från gelen. Lite undrar man ju förstås över hur miljövänligt det kan vara, men det rör sig ju ändå om små mängder.

Jag tycker du ska testa din produkt. Säkert finns en doseringsanvisning på förpackningen. Följer du den är det säkert ingen fara.

cia58
Det är nog lika som du blandar själv för detta är ett pulver med bruna kulor i. Köpte det på Granngården.
För mig är det nytt, jag har inte vetat om det här innan. Men funkar det så är det ju kanon.

Det är en ganska konstig infolapp med, men jag utgår från att det är tesked som mått.
Hur mycket brukar du ta till amplar på 20-30 eller 45 cm?
Ger du nån mer näring under säsongen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon