Hej hej 
såg nu att på odlarglädje har dom två vackra varianter av ek (tror inte jag har set dom där innan?). 
där står ''Härdighet: Minst härdig till mellansverige'' vad menas egentligen med det ?, var går gränsen för mellan sverige och vilka zoner ingår i det ? tycker det är lite luddigt skrivit. 
för jag funderar på att köpa dom, men såfall ha dom i kruka då jag inte har möjlighet för plantering i mark. i marken hade jag inte brytt mig om deras härdighet, men i kruka skulle jag gärna vilja veta exakt zon dessa väntas klara. 
är det någon som odlar dom och såfall i vilken zon ? den vanliga anses väl till zon 6.
är det upp till Limes Norrlandicus dom menar kanske ? vilka zoner ingår såfall upp till den.

ja det finns mycket roligt, jag ska köpa mer sånt som kan stå ute här i krukor detta år, har en trädgård som där finns mycket plats. men det är tråkigt att plantera där när man inte är där så ofta.
 ja det finns mycket roligt, jag ska köpa mer sånt som kan stå ute här i krukor detta år, har en trädgård som där finns mycket plats. men det är tråkigt att plantera där när man inte är där så ofta.