|
 Här kommer en vintrig bild från idag. Strålande sol och lagomt kallt, ca 10 grader har det varit. Nu vill vi bara ha lite skare så man kan börja gräva bivaker att sitta o sola i, åka skoter och spark på skoterspåren...dricka choklad och äta korvsmörgåsar...
Annelie
13-02-2004, 08:31
För en skåning som inte är bortskämd med en massa snö låter det det alldeles ljuvligt!! Lite avis är jag allt..
Lustigt! Jag sa till min sambo för fem min. "vi flyttar till Skåne så slipper vi snön"! För just nu har vi så det räcker och blir över. Just nu har vi isbarka dvs det regnar och är -7, har just kört hem efter E4:an, inte så roligt.
*Felix matte*
13-02-2004, 22:36
Upponervända världen.... Vi hade +5 på em och just nu +1 I Grekland har de fått halvmetern snö Så fin bild du tagit estet....vi har ingen snö kvar på våra träd. Den här bilden är tagen kl.8 imorse... vet någon vem spåren till höger tillhör? De till vänster är harens
CITAT (estet @ 12-02-2004, 23:30)  Här kommer en vintrig bild från idag. Jag tycker nog bäst om tallar av alla träd... och det är väl en sådan på bilden? När jag var ute på skidutflykt häromdagen kom jag förbi ett litet träd ca 3 meter högt som också bar snö på sina grenar och jag blev verkligen fundersam om huruvida det verkligen var en en vilket det rimligen borde vara eftersom det fanns många enar i närheten. Och barren såg "eniga" ut, men grenarnas ställning såg mest ut som en grans. Några korsningar finnas väl ej, så det var väl ändå en en som pga av grenarnas nertyngda ställning, på lite håll såg ut som en gran. Tyvärr förevigade jag inte intrycket med kameran. Är det så också för er att ni pga av någon minuts lathet aldrig kommer er för att ta bilder som vore roligt att ha haft?
CITAT Den här bilden är tagen kl.8 imorse... vet någon vem spåren till höger tillhör?
det ser ut som spår efter en gnagare, kanske en ekorre... CITAT När jag var ute på skidutflykt häromdagen kom jag förbi ett litet träd ca 3 meter högt som också bar snö på sina grenar och jag blev verkligen fundersam om huruvida det verkligen var en en vilket det rimligen borde vara eftersom det fanns många enar i närheten. Och barren såg "eniga" ut, men grenarnas ställning såg mest ut som en grans. idgran kanske, den ser ju ut som en korsning...... nu känner jag mig som en messersmittare...
Visst är det en tall, våran "baota"tall på gården som ekorrarna gillar. Tyvärr har all snö nu fallit ned, det såg ut som ett minfält i snön när stora sjok har landat. Plusgrader och en värmande sol just nu. Appropå naturen så såg jag en sparvuggla i fredags. Har aldrig sett en sån tidigare, oj va den var söt! Satt med bilen igång och den kom och satte sej på en gren rakt ovanför utan att bry sej. DÅ önskade jag att jag alltid har kameran på mej. Spåren efter "våra" ekorrar ser inte så där som på Felix mattes bild. Kan det vara en hermelin eller nåt sånt?
absolut kan det vara hermelin iaf om man tittar i JÄGARSKOLAN där ser ekorre och hermelinspår likadana ut, nästan iaf ,och det var ju inte riktigt det första jag tänkte på- har aldrig sett nån vad jag vet så var det med mitt messersmittande
CITAT (Tesa @ 14-02-2004, 13:37) CITAT När jag var ute på skidutflykt häromdagen kom jag förbi ett litet träd ca 3 meter högt som också bar snö på sina grenar och jag blev verkligen fundersam om huruvida det verkligen var en en vilket det rimligen borde vara eftersom det fanns många enar i närheten. Och barren såg "eniga" ut, men grenarnas ställning såg mest ut som en grans. idgran kanske, den ser ju ut som en korsning...... nu känner jag mig som en messersmittare...  Det var kul du nämnde idegran, någongång har jag väl hört och kanske läst ordet, men så medveten om det har jag inte varit att tanken slagit mig att man skulle kunna träffa något sådant ute i markerna. Jag har nu sökt på webben och funnit några bilder på idegran, så om det blir läge skidar jag kanske bort dit igen någon dag och försöker kolla upp saken ordentligt, men finner antagligen bara att det var en ovanligt lustig en.
Skogspromenaden gav mycket på förmiddagen solen kom på dimman o vattendropparna himlen så blå bland tallarna o fåglarna hade stämt till stormöte i tujorna tror jag
CITAT (ariana @ 14-02-2004, 16:08) Skogspromenaden gav mycket på förmiddagen solen kom på dimman o vattendropparna himlen så blå bland tallarna o fåglarna hade stämt till stormöte i tujorna tror jag Trevlig bild! Dimma gör sig mycket, mycket bättre utomhus, än den som alltför ofta används vid scenframträdanden inomhus, tycker jag.
CITAT (Posse @ 14-02-2004, 15:55) CITAT (Tesa @ 14-02-2004, 13:37) CITAT När jag var ute på skidutflykt häromdagen kom jag förbi ett litet träd ca 3 meter högt som också bar snö på sina grenar och jag blev verkligen fundersam om huruvida det verkligen var en en vilket det rimligen borde vara eftersom det fanns många enar i närheten. Och barren såg "eniga" ut, men grenarnas ställning såg mest ut som en grans. idgran kanske, den ser ju ut som en korsning...... nu känner jag mig som en messersmittare...  Det var kul du nämnde idegran, någongång har jag väl hört och kanske läst ordet, men så medveten om det har jag inte varit att tanken slagit mig att man skulle kunna träffa något sådant ute i markerna. Jag har nu sökt på webben och funnit några bilder på idegran, så om det blir läge skidar jag kanske bort dit igen någon dag och försöker kolla upp saken ordentligt, men finner antagligen bara att det var en ovanligt lustig en.  Idag gick min skidtur ändå lite åt det hållet så jag gjorde en avstickare och plåtade det som jag tycker lite egendomliga trädet, som väl troligen endast är en ovanligt lustig en. Det är trädet i mitten av bilden jag menar; jag uppskattar (nu) höjden till 4 - 6 meter. När jag tittade närmare på en gren fanns där ett litet "blåbär". 
"Ditt" träd är en En,ingen Idegran.Det finns vildväxande Idegran härnäre i Halland,de Idegranar som växer här hos mig har fåglarna sått,jag har flera stycken sådana i trädgården. Inte alla Enar växer pyramydformigt,en del växer ganskar glest som din En. Renate
Jaha, en  sån har jag då aldrig sett! Såg ganska gles och konstig ut, eller som du sa egendomlig.
Ja det var en ovanligt ful en....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|