Peztis
Köpte för 12 år sedan en liten fontän till vår lilla minidamm, mer som ett litet blänk, egentligen. det är ju bara ca 1 m i diameter.

I alla fall, fontänen har nog snart gjort sitt även om det har varit en riktigt trogen liten fontän.

Har hört att det finns solcellsdrivna och undrar om det någon som har erfarenheter av dessa. Funkar det verkligen?
Vad händer om det blir en mulen sommar?
Är de dyra?
Lätta att hålla rena?

Helt enkelt, vad har du för erfarenheter?
fridsbacka
ingen erfarebhet men vi har en trädgård vi sköter om inom jobbet och förhoppningsvis kommer det en sån pump dit snart =) så lika nyfiken
Piccante
ingen egen erfarenhet men är intresserad av dom http://www.solsmart.se/Sortiment.html
katrin
Jag hade precis tänkt fråga samma sak (vi verkar vara många själar med samma tanke tongue.gif ), så jag hänger på och hoppas att någon som har erfarenhet svarar!
Cojo
Jag har själv denna pump som jag driver från samma solpanel som ger belysning i sommarstugan.
Tycker den fungerar utmärkt.
bynninga
Hallå. Har nu packat upp och testat fontänpumpen Kleopatra från Solsmart. Blev mycket nöjd då den jobbar även när solen skyms av lätta moln. En bekant köpte den billigare varianten som mest porlade i strålande sol. Återstår att se hur länge den håller, men två års garanti är den åtminstone välsignad med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon