CITAT (Sabina87 @ 20-03-2011, 21:42)

Hej!
Jag undrar om någon söt själ här på odla, skulle kunna tänkta sig att donera ett frö till mig. Jag skulle så gärna vilja odla en mild chili, en sådan som man får till kebaben på pizzerian. Jag har tänkt att lägga in chilisarna när de är mogna, gjorde det förra året, men den sorten var alldelest för stark! Så jag tänkte göra ett nytt försök i år.
Om det är någon som har ett frö på en sådan sort skulle jag vara oerhört tacksam, har inte så bra koll på chili, ännu =)
Självklart betalar jag för fröt och frimärke.
/Sabina
Hej, jag har ett gäng frön som jag hämtat hem från turkiet, the motherland of all kebaps

så de är äkta vara, men de är ganska starka så du vet, jag tror de man köper i Sverige (peperonis i lag) är behandlade på nåt vänster så att de tappar en del av sin styrka, för originalen är det rätt bra tryck i.
Skicka gärna ett PM o du vill ha nåt, jag kan för övrigt tipsa dig om "2011 års chilitråd" här på odla.nu, där är väldigt många väldigt kunniga aktiva som säkert har tips, råd och fröer av alla de slag så släng in en fråga där så får du säkert en del matnyttiga napp!
Mvh. Peter.
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=103824&st=600länk till chiliforumet.