Full version: Chilidonation?
Sabina87
Hej!
Jag undrar om någon söt själ här på odla, skulle kunna tänkta sig att donera ett frö till mig. Jag skulle så gärna vilja odla en mild chili, en sådan som man får till kebaben på pizzerian. Jag har tänkt att lägga in chilisarna när de är mogna, gjorde det förra året, men den sorten var alldelest för stark! Så jag tänkte göra ett nytt försök i år.

Om det är någon som har ett frö på en sådan sort skulle jag vara oerhört tacksam, har inte så bra koll på chili, ännu =)

Självklart betalar jag för fröt och frimärke.

/Sabina
backis
CITAT (Sabina87 @ 20-03-2011, 21:42) *
Hej!
Jag undrar om någon söt själ här på odla, skulle kunna tänkta sig att donera ett frö till mig. Jag skulle så gärna vilja odla en mild chili, en sådan som man får till kebaben på pizzerian. Jag har tänkt att lägga in chilisarna när de är mogna, gjorde det förra året, men den sorten var alldelest för stark! Så jag tänkte göra ett nytt försök i år.

Om det är någon som har ett frö på en sådan sort skulle jag vara oerhört tacksam, har inte så bra koll på chili, ännu =)

/Sabina

Hej, jag har ett gäng frön som jag hämtat hem från turkiet, the motherland of all kebaps smile.gif så de är äkta vara, men de är ganska starka så du vet, jag tror de man köper i Sverige (peperonis i lag) är behandlade på nåt vänster så att de tappar en del av sin styrka, för originalen är det rätt bra tryck i.

Skicka gärna ett PM o du vill ha nåt, jag kan för övrigt tipsa dig om "2011 års chilitråd" här på odla.nu, där är väldigt många väldigt kunniga aktiva som säkert har tips, råd och fröer av alla de slag så släng in en fråga där så får du säkert en del matnyttiga napp!

Mvh. Peter.

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=103824&st=600

länk till chiliforumet.
Laura
CITAT (Sabina87 @ 20-03-2011, 21:42) *
Hej!

/Sabina

Hej! Jag bor inte långt ifrån dig (Vallda/Särö) och har många plantor som jag drivit upp själv, och måste erkänna att jag har lite för många så du är välkommen till en eller två om du kommer och hämta. Dock är de flesta i rangen medelstark till tokstarka!! devil.gif Troligtvis skulle en spansk peppar fungera? Jag har två stycken plantor av dessa. Annars har jag måååååånga chilifrö du kan botanisera genom om du vill svänga förbi? I de flesta styrkor. Betalt vill jag inte ha, men om du hade med dig något spännande frö/liten planta vore det trevligt biggrin.gif PM:a mig om du är intresserad...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon