skogstroll
Halloj, i höstas glömde jag bort att peta ner några tulpanlökar och jag undrar nu om jag kan sätta dem i en kruka eller liknande nu för att de ska blomma lite senare i vår? thanks.gif smile.gif
rosita
Tulpaner vill ju ha kallt innan de blommar, men om du sätter dem i jord utomhus nu, så kanske de kan blomma senare i vår.

Jag satte påskliljelökar i förrådet, ca 3-7 grader, i november och de tittade upp redan i början av december. De fick flytta ut i växthuset, ca 5-15 grader, och de blommade i februari.
skogstroll
aha, tack... jag tror jag ska pröva, jag kommer ju ändå köpa nya lökar till hösten whistling.gif
Alexander-VG-zon3
sätt dom i krukor, sätt sedan ut dom när det är frostfritt. har man dom inne kan knopparna vissna eller misslyckas att blomma, knoppen finns redan i löken men det är inte alltid det blir bra, exempel för torr luft, för varmt, avsaknanden av kyla.
skogstroll
tack för tipset smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon