|
Crazy4Flowers
21-03-2011, 15:49
Ja då har man lagt in en beställning, ojoj vart ska man få plats med allt? Nya rabatter måste nog grävas i år igen. Våren på gång här i norr men det lång tid ännu tills man kan sätta spaden i jorden.
Maggan H
21-03-2011, 16:33
Ja, idag raderade jag mailet direkt utan att läsa det.... Jag kan helt enkelt inte ha mer.... ska ju på mässan också till helgen!
LenaFriman
21-03-2011, 20:46
Jamen herregud!!!!! Vill ju ha hur mycket som helst. Jag har däremot plats, nystartad trädgård. Vill ha alla hostor!!  Vilka ska jag välja? Är det någon som vet hur många ögon pionerna har, är de för små så kanske det är bättre att köpa större plantor även om de är dyrare.
OooooooooooooooooooooooooooOOOO är det perennerna?? Nu måste jag läsa mailen också, varför gick jag in här jag ska ju sova!!
Crazy4Flowers
21-03-2011, 21:37
Kommer inte ihåg hur stora Pionerna var förra året men jag kan inte komma ihåg att jag var missnöjd, dom är nog lagom.
Här drog det iväg en beställning helt av sig själv. Innan jag visste ordet av hade jag en orderbekräftelse i mailen på hemligt antal 100-kronor. Jag fick några bonusplantor i alla fall. Dj***a PC....är MAC mer tillförlitliga?Kommande projekt: I sommar ska jag gräva några nya rabatter /Anki
Ja det var ett frestande erbjudande, tyckte det var flera roliga/ovanliga sorter som dom hade! Men var ska det få plats....
Får se om man kan dela beställning med någon kanske så blir det något mindre dyrt med portot i alla fall????
Här ramlade det oxå iväg en beställning för en rar liten slant. Men jag kan inte ens skylla på datorn, det är jag som inte är 100  Men jag förstår att konsekvensen kommer att bli ett samtal till grannen för avtorvning... Jag är ändå ganska nöjd, det året jag lät bli att beställa grämde jag mig jättelänge. /Åsa
Vet någon om doftpionerna doftar ?
Helen i Piteå Zon 5
22-03-2011, 10:37
Ja, jösses vilka växter det var i erbjudandet!!!!! Skulle kunna köpa de flesta men måste naturligtvis begränsa mig, ska börja gallra på beställningen.
Vill ha vill ha vill ha... Men var ska man plantera det! Jag har ju inte tänkt göra någon rabatt alls i år, jag har liksom inte tid, men redan nu i mars har jag planerat 2 st var av en kommer kräva en hel del arbete... Och efter detta mailet blir det nog en till... Hur ska jag hinna?!?!?
Kan man köpa nu och jordslå eller sätta i krukor för att plantera i rabatten sent i höst kanske... Hmmm... Någon som vet?
Helen i Piteå Zon 5
22-03-2011, 11:02
CITAT (Fippie @ 22-03-2011, 10:54)  Vill ha vill ha vill ha... Men var ska man plantera det! Jag har ju inte tänkt göra någon rabatt alls i år, jag har liksom inte tid, men redan nu i mars har jag planerat 2 st var av en kommer kräva en hel del arbete... Och efter detta mailet blir det nog en till... Hur ska jag hinna?!?!?
Kan man köpa nu och jordslå eller sätta i krukor för att plantera i rabatten sent i höst kanske... Hmmm... Någon som vet? Det går jättefint att köpa och jordslå eller krukodla fram till hösten
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 22-03-2011, 11:02)  Det går jättefint att köpa och jordslå eller krukodla fram till hösten Jäkla skit också... Då måste jag ju handla nu... Sambon kommer att bli så arg...
LenaFriman
22-03-2011, 21:37
Vill ha alla hostorna! Vilka skulle ni välja eller vilka har ni valt? Revolution ska bli 50-60 cm, vad blir det för ca: vidd på dem? Jag som bor i norr kan jag beställa dem nu för leverans i slutet av maj, början av juni? Jag vill beställa nuuuuuuuuu, kan bara inte bestämma mig!
Crazy4Flowers
04-04-2011, 17:19
Idag hämtade jag lök leveransen, rätt fina, en Dahlia var jag lite besviken på rätt liten knöl. Annars var det bara bra vad jag kan se, en Kanna knöl såg jättefin ut.
Och idag slog jag och två på jobbet ihop oss och beställde av Odlas Pelargon-erbjudande! Jag menar, jag behöver ju inte tre av en sort, jag vill ha en planta av den sorten, en av den och kanske två av den!
Det är lite skillnad när man planterar i rabatter, då kansk eman vill ha tre eller fem eller så...
Crazy4Flowers
04-04-2011, 18:20
Haha eller en var ALLA som jag då.... men jag var faktiskt duktig och beställde inga pelargoner från odla, jätte stolt över mig själv. Kan väl kanske inte vara lika stolt över dom andra erbjudanden....
Och jag var allt stolt över mig för att jag inte nappade på perennaerbjudandet!  Och visst slog mig tanken att det hade ju varit lite skoj om de andra hade velat ha en var av vardera de med. Så lite fick jag sansa mig!
Blomstertanten
04-04-2011, 19:03
Jag sitter och väntar på pelargonerna! I något svagt ögonblick "råkade" jag skicka iväg en beställning 9 pelargoner som jag inte har en aning om var jag ska placera  men det gick ju bara inte att motstå! Jag försökte verkligen Men ganska nöjd över den vackra gula som dessutom var mycket billigare än på andra ställen. 3 stycken kanske var onödigt många men ....  Fint blir det säkert, var jag än kommer på att ha dom! Men än så länge har jag motstått de andra frestelserna, frön och perenner. Men det är ju inte försent ännu att falla för dom frestelserna
 Skulle bara kika lite på perennerna igår, det gick så bra sist(köpte inget då) och trodde det var riskfritt. Finns inget som heter riskfritt... Ska sätta adblock på den där rutan längst upp till höger
Blomstertanten
05-04-2011, 12:53
 tack Odla för paketet som kom i dag!
- "Jag ska bara beställa de pelargon-sticklingarna jag behöver ..." Hahaha !! TRODDE jag verkligen det ??? Nåja, jag har redan en ursäkt till hands : alla mina pelargoner (utom 2) har frusit i vinter, så ...
Blomstertanten
05-04-2011, 15:34
CITAT (omk @ 05-04-2011, 16:04)  - "Jag ska bara beställa de pelargon-sticklingarna jag behöver ..." Hahaha !! TRODDE jag verkligen det ??? Nåja, jag har redan en ursäkt till hands : alla mina pelargoner (utom 2) har frusit i vinter, så ...  Klart du var tvungen då!
malarmaster
05-04-2011, 16:24
fått mina pelargoner idag,jättefina sticklingar,en fråga dock som jag ställde mig redan vid beställningen varför 3-pack? här får man försöka kränga av överskottet på någon marknad,det hade räckt med 1 ex av varje för min del,men billigt per styck var det. Ulf
Tänkte också på det men det är väl för att det blir så plottrigt när folk ska ha en sån o en sån o en sån... Många småorder. Det blir ju en lättare hantering för dem om vi köpare går ihop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|