Jag har diagnosen Infektionsastma nu undrar jag om det finns någon mer här som har det?skulle vilja bolla lite tankar och frågor om det med er,hur läkarna ställer sig till när du åker på en infektion och blir sjuk andnöd massor av slem i lungorna hosta så man spyr antibiotika behandling osv.Själv har jag problem varje gång jag får byta läkare svårt att få gehör för vad man behöver för medecin,det sägs att är man astmaktiker så vet man bäst själv efter 50 år vad man behöver för medecin för att bli frisk igen.Åkte på en förkylningsinfluensa för två veckor sedan fick en nybakad läkare som inte ville skriva ut antibiotika men efter mycket ordväxling fick jag min antibiotika men bara för 7 dagar vilket inte räcker jag måste ha 14 dagar,ja så nu blev jag dålig igen och måste till vårdcentralen igen vilket är urjobbigt ,så onödigt när jag själv vet vad jag måste ha för att bli frisk och varför i allsin da lyssnar dom inte på en ?Nu fick jag en ung oerfaren nybakad läkare som predikade om det här med att man kan bli imun av antibiotika men det hjälper inte mig för får jag inte det så slutar det med lunginflamation vatten i lungsäcken eller infektiner i lungorna och det tar veckor och månader innan jag blir frisk,vet läkarna så lite om Infektionsastma ?det är så jobbigt att gämt behöva bråka med dom om vad man måste ha och nu känner jag mig alldeles knäckt av att få börja om igen :(minst två veckor till innan jag blir frisk om jag nu får antibiotika igen och får jag inte det så går det år H:vete.
therese.kvist
22-03-2011, 08:22
Får du in kortison? Min son ska andas kortison 2-3 veckor varje gång en infektion kommer.
*Stintan*
22-03-2011, 09:47
CITAT (therese.kvist @ 22-03-2011, 08:22)

Får du in kortison? Min son ska andas kortison 2-3 veckor varje gång en infektion kommer.
Det gör min svägerska också.
Jag har astma och tar kortison varje morgon medicinen heter flutid. Jag har haft en läkare som sade att det inte hjälper med kortison mot infektionsastma och det känner jag inte till om det är så. Själv har jag ansträngningsutlöst astma och fick kortison och det har verkligen hjälpt mig. Numera behöver jag inte ta bricanyl innan träningen och allt känns normalt. Känner mig i princip aldrig sjuk. Visst händer det att jag kan få ett astmaanfall som en blixt från klar himmel och oftast är det i början på en infektion. Arbetar på förskola och är hårt utsatt för smittor men känner att tack vare kortisonet klarar jag mig jättebra!!! Lycka till och fortsätt kämpa på...glöm inte att det är bra att röra på sig i den form man kan och klarar av!