Anette W
Det var bara väntat - jag flyttar omkring sådderna och pang åkte ena sådden i golvet ranting.gif
Tur i oturen att det i alla fall var physalisen som efter 5 veckor ännu inte visat sig. (Men det skulle varit kul och se om de kom upp nån gång).

För säkerhets skull sådde jag (för 1 vecka sedan) physalis direkt från frukt och de kom upp på en vecka.
Samtidigt sådde jag Runåbergs Gyllenbär och de börjar också komma upp efter en vecka!!?!?? Är inte det lite skumt?

Ha de

Helen i Piteå Zon 5
Ja, det händer tyvärr ibland att krukorna faller.... tur att du kunde fröså nya frön.
Physalis som inte grott efter 5 veckor var nog inte så bra frön.
Iren
Det var ju ett drastiskt sätt att "få mer plats" men inget ont osv... Jag brukar anlita katten - hon fixar det också rolleyes.gif

Ja frön som inte gror, det lät länge med 5 veckor. Man vet ju inte alltid vilken väg dom tagit, legat ute kallt mm. Jag har Jalapeno, Big Jim som jag sått 3 gånger nu och inget händer, tror jag ger upp...
malcolm
CITAT (Anette W @ 22-03-2011, 10:53) *
Det var bara väntat - jag flyttar omkring sådderna och pang åkte ena sådden i golvet ranting.gif

Kan man säga att du odlat fallfrukt då... rolleyes.gif
Anette W
giggle.gif lustigkurre där.
Peztis
CITAT (irdalen @ 22-03-2011, 11:29) *
Det var ju ett drastiskt sätt att "få mer plats" men inget ont osv... Jag brukar anlita katten - hon fixar det också rolleyes.gif

Jag brukar anlita sonen till det men han har i år varit lugn - peppar peppar! Men än finns det väl tid till det. Eller så kommer väl någon av katterna att stå till tjänst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon