Full version: Ej levererade lökar
Mitan
Hej på er!

Jag är ny på forumet. Undrar nu om någon av er alla har haft något med Eurobuld i Holland att göra.
Jag har beställt lökar och knölar från dom, det gjorde jag i januari och betalade vid beställning.
Den 1/3 fick jag besked om att dom var på väg, har inte sett röken av dom ännu. Varit i kontakt med företaget flera gånger via mailen och även ringt dom. Fått besked vid två tillfällen att dom ska höra av sig när dom pratat med transportföretaget. Har inte hört ett ljud. Verkar som jag blivit blåst på 800:- och lökarna sad.gif
Finns det någon som känner till dom?
Eva 33c
Jag handlade av dem för ett par år sedan och det fungerade jättebra. Jag angav då att jag ville ha lökarna en viss vecka i april och de dök upp precis som avtalat.
kerstin z5-6
handlat med dem i mer än 10 år,aldrig haft problem om det är detta företag du menar?
Eurobulb
Utgår ifrån att de lökar du beställt är sk sommarblommande lökar?
De börjar levereras först i slutet av februari , vilket framgår av hemsidan)och då till länder runt Holland som har riktig vår nu.
Hur läget är i Sverige har de goda kunskaper om och att vi ännu har vinter och tjäle på de flesta ställen.
De sk sommarblommande lökarna brukar leveras i slutet mars början april till maj.Brukar vara lagom tid att förvara dem frostfritt...
Mitan
Märkligt! Han skrev till mig den 1/3 att lökarna var skickade, det ska väl inte behöva ta 3 veckor från Holland till Sverige! Inte heller har han hört av sig som han lovat. ja ja, får väl se vad som händer flirting.gif
kerstin z5-6
Mycket konstigt,måste vara posten i sverige i så fall.Sände en fullmakt till stockholm ,tog 9 dagar att nå adressaten ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon