therese.kvist
22-03-2011, 16:43
Hur fort kommer zinnior upp? Tycker alltid de säljer dom sent på handelsträdgården, tänkte fylla en tom
pluggbox med frön eller kommer de bli för höga? Vill ju inte ha flaggstänger! Går de att toppa om det blir så? Har bara sett min kompis som hon sådde inne de var som vridna stänger! Och så ska de ju inte vara, kompakt o snyggt vill jag ha det.
Crazy4Flowers
22-03-2011, 23:08
Mina som haft bra belysning, sådda 25/1 har satt knopp och då har jag klippt ner dom för att få dom att förgrena sig, vilket dom gjort snällt. Har tyvärr lite för varmt så dom är lite rangliga men inte så farligt. Det tog två dagar för den första att titta upp.
Bild finns i min blogg under rubriken Omplantering igen, dom är i brickan raden längst upp till höger.
therese.kvist
23-03-2011, 09:03
Tack! Det står april-maj på påsen, men det känns sent!
*Stintan*
23-03-2011, 09:44
Brukade så mina i slutet på april början på maj, dom växer fort, och plantera ut i början på juni. Samma med astrar men dessa skolar jag om en gång innan utplantering.
Helen i Piteå Zon 5
23-03-2011, 09:49
Jag har precis frösått mina Zinnia violacea 'Envy', fröna grodde på 2 dagar. Plantorna går fint att toppa för att få dom greniga, ställ dom bara svalt ca- +15º och under växtbelysning så 'ränner' dom inte iväg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.