tomterichard
22-03-2011, 20:46
Hej,
Vi håller på och funderar ifall vi ska bygga ett växthus nu under våren eller om vi ska lugna oss en aning (trots alla vårtecken som syntes "poppa" upp både här och där..) och vänta till sommaren alternativt hösten.
Spelar det någon roll vilken årstid man bygger ett växthus? Vad tycker ni, vad har ni för erfarenheter ? :-)
// Richard
blomkronan
26-03-2011, 11:38
börja så fort det går att gräva

när jorden "rett" sig skulle jag börja. Jorden har rett sig då den inte längre klumpar/geggar fast sig på spaden. Lycka till
malcolm
26-03-2011, 14:03
Själva bygget spelar ingen roll när man gör bara man kan gräva i marken för gjutning av ev. plintar/grund.
aromata
26-03-2011, 17:06
Håller med. Jag tycker att det är bra att gräva på våren innan marken har torkat för mycket och blivit hård (om man nu har sådana problem). Själva bygget gör jag helst på sommaren när det är varmt och skönt ute . Tidig höst kan det vara läge att plantera sitt vin, om man nu vill ha ett sådant (klart att man vill ..). Hösten är också en bra tid att vistas i växthuset - i skydd från vinden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.