Om du med "plankorna emellan" menar rutnätet så var det lite pilligt att göra, jag lyxade till det och använde färdig list (36 kronor på Byggmax för två lister på 3,60 m vardera), kapade till 120-centimeterslängder och sågade urtag (vad heter det på snickarspråk?) på samma sätt som kantbrädorna fast i varje korsning. Det kan jag inte rekommendera någon att göra för det tog en bra stund. Enklare är att borra hål och fästa ihop på något sätt, t ex skruv och mutter borde funka. Hade jag fått tag i gamla persiennlameller i rätt längd hade jag tagit sådana, borrat hål och nitat i korsningarna. Nu blev det lyxvarianten istället, hoppas det håller bara. Det är första gången jag kör med rutnät så jag har ingen aning om hur stadigt det blir att bara lägga det på jorden, det får jag se i sommar.
När jag fått hela rasket på plats ska jag lägga in bilder i mitt album, men det blir först till våren!
Det fiffiga som jag ser det är själva ramen, som kan bli väldigt billig så här. Jag har använt spillvirke, det enda man måste tänka på är att samtliga bitar i ett lager ska ha samma dimension. En enda av mina bitar var en aning tjockare, och för att bitarna skulle passa ihop hur man än kombinerar dem var jag tvungen att göra brädan tunnare just vid urtaget (jobbigt!). Har man flera dimensioner bör man nog märka upp dem så att man inte blandar ihop dem.
Urtagen får heller inte vara för trånga, fogarna får hellre glappa litegrann för virket sväller gärna lite och då fastnar brädorna lätt i varandra. Däremot hade jag inga större problem med att ett par av mina plankor var lite vridna, de gick att lirka ihop ändå.
Ska man ha riktigt höga bäddar är det troligen stadigare med 2-3 pallkragar, men jag får återkomma när jag testat att ha flera varv på höjden. De utstickande hörnen i kombination med jorden inuti gör i alla fall konstruktionen förvånansvärt stadig.
Annicka, även jag gillar hästar!

Har du lagt märke till hur mycket av stallets "sopor" man kan använda i trädgården? Gödsel, smutsig halm, mögligt hö, balsnören mm.