|
Jag vill inte trampa på några tår eller reta upp ngon med detta inlägget. Jag vet inte en bråkdel av vad som har hänt på forumet den senaste tiden och ärligt talat tror jag inte att jag vill veta mer heller! När man som barn börjar på dagis eller i skolan så råkar man för första gången ut för mobbare. Sedan finns de med den hela livet, på något sätt trodde jag att det skulle bli bättre när man närmade sig eller var i vuxenlivet eller bland vuxna men så är nog inte fallet... Mobbar finns över allt och de går inte att undvika. Det kommer alltid finnas människor som tror att de behöver trampa på andra för att de själva ska må bättre eller för att känna sig starka. Jag gick med i odlas forum för att jag önskade och trodde att här fanns människor som delar mitt odlingsintresse. Då menar jag itne att det är fel att dela med sig av sitt privatliv, alla väljer själva hur privata de vill vara och som jag ser det finns det inget fel i varken det ena eller det andra. Det lilla ajg ahr läst om vad som hänt här den senaste tiden skrämmer ärligt talat skiten av mig. Min uppfattning av ett forum är att jag kan välja hur någotting ska påverka mig, är någon elak så kan jag själv välja om jag vill läsa eller om jag vill radera. blir en tråd kränkande så kan jag välja att inte öppna den igen. JAg beklagar verkligen allt som ahr inträffat här och jag hoppas hoppas hoppas att det är över nu och att forumet och alla inblandade kan gå vidare, läka och försöka hitta en balans i tillvaron igen. Det är så fruktansvärt lätt att starka ett gräl eller som i detta fallet ett krig. Problemet som jag ser det brukar var att trilla tillbaka och bygga upp en ny grund och ett nytt sätt att förhålla sig på igen... Jag vill ha tillbaka glädjen på odla!!! Nu önskar jag er alla en underbar helg och jag tittar in på måndag igen! En kram till er alla! och en extra  till alla som blivit extra utsatta!
Vi var ju på god väg.  Gå vidare, alltså. Ha en bra helg du också.
Aqvakul
25-03-2011, 19:02
CITAT (Carl @ 25-03-2011, 17:34)  Tillbaka? nej, som tur är...
kerstin z5-6
25-03-2011, 20:38
Om du är genuint odlings intresserad och främst vill diskutera det.Detta eller denna del är ett allmänt forum utan trädgårdsanknytning .. Skriv i de andra avdelningarna
ängsvädd
26-03-2011, 08:36
Detsamma önskar jag dig Fippie - vem du än är, men jag tyckte inlägget var bra.
Nu är alla nöjda och glada,det är ju trist och tyst som i graven,bara en massa skit!
Huggorm
28-03-2011, 14:25
CITAT (silos @ 28-03-2011, 15:22)  Nu är alla nöjda och glada,det är ju trist och tyst som i graven,bara en massa skit! Det låter som om du är missnöjd med att det är lugnt och att folk är nöjda och glada?
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 15:25)  Det låter som om du är missnöjd med att det är lugnt och att folk är nöjda och glada? Precis.,det finns ju inga intressanta diskussioner,bara de vanliga trams tråden,men var och en blir lycklig på sitt sätt och jag är för närvarande glad med att spela krigs spel online och kan du tänka dig jag är riktigt duktig!
malcolm
28-03-2011, 14:54
CITAT (silos @ 28-03-2011, 15:30)  Precis.,det finns ju inga intressanta diskussioner,bara de vanliga trams tråden,men var och en blir lycklig på sitt sätt och jag är för närvarande glad med att spela krigs spel online och kan du tänka dig jag är riktigt duktig! Du kanske kan utmana min son då.
CITAT (malcolm @ 28-03-2011, 15:54)  Du kanske kan utmana min son då.  Var spelar han?
Jag håller med dig helt och fullt! Jag önskar att man kunde välja "Nya inlägg" med enbart trädgårdsforumet och inte få med allt annat, för jag tycker att det är mycket sandlådenivå här, och jag är inte intresserad av det utan bara av det som forumnamnet tyder på: Odla. Tror att det är få forum som skulle tillåta ens hälften av vad och hur man skriver saker i detta forum.
Red Top
28-03-2011, 19:55
CITAT (MissB @ 28-03-2011, 20:48)  Jag håller med dig helt och fullt! Jag önskar att man kunde välja "Nya inlägg" med enbart trädgårdsforumet och inte få med allt annat, för jag tycker att det är mycket sandlådenivå här, och jag är inte intresserad av det utan bara av det som forumnamnet tyder på: Odla. Tror att det är få forum som skulle tillåta ens hälften av vad och hur man skriver saker i detta forum. Vem håller du med, och om vad??
CITAT (Red Top @ 28-03-2011, 20:55)  Vem håller du med, och om vad??  Jag svarade på Fippies, trådstartarens, inlägg.
Red Top
28-03-2011, 20:06
CITAT (MissB @ 28-03-2011, 20:57)  Jag svarade på Fippies, trådstartarens, inlägg.  OK. Då förstår jag.
*Stintan*
28-03-2011, 20:38
CITAT (MissB @ 28-03-2011, 20:48)  Jag håller med dig helt och fullt! Jag önskar att man kunde välja "Nya inlägg" med enbart trädgårdsforumet och inte få med allt annat, för jag tycker att det är mycket sandlådenivå här, och jag är inte intresserad av det utan bara av det som forumnamnet tyder på: Odla. Tror att det är få forum som skulle tillåta ens hälften av vad och hur man skriver saker i detta forum. Tryck på minustecknet till höger ovanför småpratsavdelningen så slipper du se den. Lätt som en plätt att hålla sig härifrån.
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 21:38)  Tryck på minustecknet till höger ovanför småpratsavdelningen så slipper du se den. Lätt som en plätt att hålla sig härifrån.  Visst kan jag göra det, men det är funktionen "Nya inlägg" jag använder för att enkelt se allt nytt som skrivits, och där kan man inte välja bort småprat tyvärr. Finns mycket som skulle kunna förbättras rent tekniskt här tycker jag.
*Stintan*
28-03-2011, 20:57
Prata direkt med Admin om det för det lär inte vi medlemmar kunna göra något åt.
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 21:57)  Prata direkt med Admin om det för det lär inte vi medlemmar kunna göra något åt. Nej det förstår jag att ni inte kan göra något åt.
Fippie förstår hur du tänker vännen men som du skrev kommer det alltid att finnas dom som älskar att trycka ner andra och mobba och dessutom njuter dom av det ,men det är bara att ignorera och tro på sig själv och göra det man själv tycker är rätt
tomas99
30-03-2011, 05:11
CITAT (Fippie @ 25-03-2011, 15:08)  Jag vill inte trampa på några tår eller reta upp ngon med detta inlägget. Jag vet inte en bråkdel av vad som har hänt på forumet den senaste tiden och ärligt talat tror jag inte att jag vill veta mer heller! När man som barn börjar på dagis eller i skolan så råkar man för första gången ut för mobbare. Sedan finns de med den hela livet, på något sätt trodde jag att det skulle bli bättre när man närmade sig eller var i vuxenlivet eller bland vuxna men så är nog inte fallet... Mobbar finns över allt och de går inte att undvika. Det kommer alltid finnas människor som tror att de behöver trampa på andra för att de själva ska må bättre eller för att känna sig starka. Jag gick med i odlas forum för att jag önskade och trodde att här fanns människor som delar mitt odlingsintresse. Då menar jag itne att det är fel att dela med sig av sitt privatliv, alla väljer själva hur privata de vill vara och som jag ser det finns det inget fel i varken det ena eller det andra. Det lilla ajg ahr läst om vad som hänt här den senaste tiden skrämmer ärligt talat skiten av mig. Min uppfattning av ett forum är att jag kan välja hur någotting ska påverka mig, är någon elak så kan jag själv välja om jag vill läsa eller om jag vill radera. blir en tråd kränkande så kan jag välja att inte öppna den igen. JAg beklagar verkligen allt som ahr inträffat här och jag hoppas hoppas hoppas att det är över nu och att forumet och alla inblandade kan gå vidare, läka och försöka hitta en balans i tillvaron igen. Det är så fruktansvärt lätt att starka ett gräl eller som i detta fallet ett krig. Problemet som jag ser det brukar var att trilla tillbaka och bygga upp en ny grund och ett nytt sätt att förhålla sig på igen... Jag vill ha tillbaka glädjen på odla!!! Nu önskar jag er alla en underbar helg och jag tittar in på måndag igen! En kram till er alla! och en extra  till alla som blivit extra utsatta! Fel postat.
herkules
30-03-2011, 06:43
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 15:25)  Det låter som om du är missnöjd med att det är lugnt och att folk är nöjda och glada? forumet är mest välbesökt när det är tjafs och bråk, då tittar tillochmed gamla godingar in igen helt ok tycker jag, bara det inte gnälls på forumet sen att det är så bråkigt.
Aqvakul
30-03-2011, 06:54
CITAT (herkules @ 30-03-2011, 07:43)  forumet är mest välbesökt när det är tjafs och bråk, då tittar tillochmed gamla godingar in igen  helt ok tycker jag bara, det inte gnälls på forumet sen att det är så bråkigt. Kan bara instämma!
ängsvädd
30-03-2011, 08:42
CITAT (herkules @ 30-03-2011, 07:43)  forumet är mest välbesökt när det är tjafs och bråk, då tittar tillochmed gamla godingar in igen helt ok tycker jag, bara det inte gnälls på forumet sen att det är så bråkigt. För mig är det tvärtom - jag avskyr bråk och lämnade forumet pga det. Har inte läst odla sedan dess men kände att jag ville pröva att vara med igen. Nu är det väl lugnare som jag har fattat det.
*Stintan*
30-03-2011, 09:08
CITAT (ängsvädd @ 30-03-2011, 09:42)  För mig är det tvärtom - jag avskyr bråk och lämnade forumet pga det. Har inte läst odla sedan dess men kände att jag ville pröva att vara med igen. Nu är det väl lugnare som jag har fattat det. Har du också djungeltelegraf?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|