mjonass
Jag har fått 2 st klätterhortensior som jag inte riktigt visste var jag skulle göra av förra sommaren.
Vi planterade dem på var sin sida och funderade på att bygga en "rosen-båge" som de kan klättra runt.
Men nu börjar jag fundera på om dessa växter är för kraftiga för att ha runt en båge?

Tacksam för synpunkter

Eva i Skåne
Jag är nog inne på samma tanke som du. Dom kommer bli alldeles för stora och tunga för en rosenbåge. Det är klart att bygger du en rejäl sak själv kanske det går, men inte två plantor.
En "gammal" klätterhortensia täcker ju riktigt många kvadratmeter om den växer mot ett staket eller vägg. Om du ska ha den i en båge får du nog klippa in den varje år och då förlorar du kanske dessutom blomningen.

Hoppas du kommer på nåt annat ställe att flytta dom till.
varghem
du kanske ska låta dom stå kvar där och se till att få en liten buske av det.... se bara till dom inte klänger sig fast så blir dom faktiskt riktigt ståtliga... kan ju tjäna som skugga för rosrötter eller annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon