Full version: Risig silverarv
MissB
Vi har silverarv som hänger över jordkällaren, förmodligen väldigt gammal. Jag gillar växten som ger mig lite nostalgi från min mormors trädgård, men denna var väldigt risig i somras. (Som var vår första sommar i huset). Kan man klippa ner den i princip helt under våren och hoppas att den kommer igen? Skulle även vilja flytta en bit av den, tror ni det kommer funka?
Bassam
Hej
Du kan klippa ner nu .

H:Bassam
Crazy4Flowers
Jag grävde upp all min silverarv eftesom jag hade fått en massa ogräs i den, planterade tillbaka en och en och det vart en massa extra krukor full med bitar. Det gick jättebra klippte inte ner den men det är nog en bra ide. Det vart jättefint efter omplanteringen tog lite tid bara innan det hade kommit igång helt igen. Blommorna luktar otroligt gott på silverarven, inget man stoppar ner näsan i eftersom dom är så långt ner. Skulle man kunna få den doften på flaska skulle jag gärna ha den som parfym.
Aqvakul
Klipp nu, vänta lite med att flytta..
MissB
Tack för svaren, ska prova att klippa ner och flytta senare i vår. Just nu kan jag inte göra något alls eftersom det fortfarande är ett tjockt snötäcke över. thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon