Full version: Sjukdom
TobbeGarden
Hej har problem med två krukväxter , Väderkvarnspalm och en annan palm (som jag glömt namn på . Dom skjuter nya blad , men vissnar direkt . Jag noterade vitt bomulls liknade längst ner där den skjuter nya blad . Ser nästan ut som mögel ... Är det någon vänlig själ som vet vad det kan vara och hur man utrotar det .. Tacksam för tips .. Mvh Tobbe
pejori
CITAT (TobbeGarden @ 27-03-2011, 11:01) *
Hej har problem med två krukväxter , Väderkvarnspalm och en annan palm (som jag glömt namn på . Dom skjuter nya blad , men vissnar direkt . Jag noterade vitt bomulls liknade längst ner där den skjuter nya blad . Ser nästan ut som mögel ... Är det någon vänlig själ som vet vad det kan vara och hur man utrotar det .. Tacksam för tips .. Mvh Tobbe

ULLÖSS!!!! ranting.gif
Ett elände att bli av med. -fear-.gif
Sprit/såpablandning och Provado plus.
Bassam
Hej

Det är Ullös Jag fick de på mina växter för två veckor sedan och ja lyckas att borta dem på grund av att de tycker om torr luft.
Det som gjorde är:
1 Jag har hemma mun centrerat vatten som jag köpte från Vanliga Hemköp den heter (VADEMECUM).
2 Jag doppade bomullspinne i Vademecum och dödade alla insekter som jag hittat på dem.
3 Jag gjorde lösning som består av (10 droppar vademecum + 1cup vatten ).
4 Jag sprejade på dem över hela växterna båda under och över bladen .
5 Nu duschar jag mina växter minst en gång varje dag o jag har inte sett dem igen.

H:Bassam
pejori
CITAT (Bassam @ 27-03-2011, 11:48) *
Hej

Det är Ullös Jag fick de på mina växter för två veckor sedan och ja lyckas att borta dem på grund av att de tycker om torr luft.
Det som gjorde är:
1 Jag har hemma mun centrerat vatten som jag köpte från Vanliga Hemköp den heter (VADEMECUM).
2 Jag doppade bomullspinne i Vademecum och dödade alla insekter som jag hittat på dem.
3 Jag gjorde lösning som består av (10 droppar vademecum + 1cup vatten ).
4 Jag sprejade på dem över hela växterna båda under och över bladen .
5 Nu duschar jag mina växter minst en gång varje dag o jag har inte sett dem igen.

H:Bassam

Tack.
Mina dyker upp då och då.
Ska testa vademecum. tummenupp.gif
TobbeGarden
Tusen tack för tipset.. Skall ta Vademecum .... Mvh Tobbe
varghem
jag hade ullöss på min hoya... dom försvann villigt med en provadopinne...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon