sanna
Kära forumbekanta!
Nu är Sanna lycklig!
"Örtmedicin och växtmagi" - denna oumbärliga örtbibel, som så många av er här på forumet har berättat om och prisat, är nu äntligen i min ägo!!! *extas*

Den har ju tydligen utgått på förlaget, men efter ett tips från...?...någon här...kontaktade jag "Bokfloran" - det gröna antikvariatet wub.gif och visst, de hade minsann ett jättefint exemplar som jag precis har fått! Härliga tider, strålande tider! Rekommenderar förresten ett besök där! IRL eller via nätet. Ett antikvariat med endast växtböcker... tongue.gif (need I say more...?)

Sanna smile.gif
Wargen
Den boken var en av mina första örtaböcker, är inne på andra exemplaret nu.... rolleyes.gif
Även antikvariatet är ett fynd, men helst ska man ju kunna gå in i den riktiga butiken, måste vara en häftig känsla med alla växtböcker! ohmy.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ett annat tips är att söka en önskad bok bland antikvariaten som finns på nätet här

http://www.antikvariat.net/search.cgi?post

Ibland hittar man riktiga fynd. Jag brukar gå in och söka ibland och kolla vad som finns, för ett par veckor sedan var det ett antikvariat på nätet som hade Anton Nilssons äppelbok till salu för 500-600kr, i Stockholmsområdet där ex. Bokfloran finns får man ofta betala mer än det dubbla på antikvariaten för just denna bok.
MadeleineB
TACK för tipsen på antikvariat på nätet! Och Bokfloran! Vilket ställe! Nu fick jag ett ställe till att gå till vid nästa stockholmsbesök.
Hälsningar
MadeleineB
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon