yvohel
Hej.
har ett gäng Verbenaplantor för kruka som jag köpt för ca 6-8 veckor sen men de är väldigt tröga att få igång..har fösökt att klippa ner lite för att få dem att bli kraftiga men det händer ingenting tycker jag
De är satta i bra jord för småttingar allt enligt konstens alla regler..de står vad jag tycker ljust o jag har även ett lysrör ovanför dem..varför får jag inte fart på dem. Kan nån ge mig tips.

mvh yvonne
kerstin z5-6
Hur lång tid har du lysrören på-helst bör de vara tända 14-16 tim / dygn
Hur långt ifrån plantorna är rören ,? Bäst är ca 10 cm över dem
yvohel
Hej kerstin..jag har lampan på dygnet runt men de står inte 10 cm ifrån kanske 20 cm då ska jag fixa till det snarast..tack så jättemkt att du svarade mig kostade ju några 100-lappar o köpa de där små rackarna.
Men jag gillar Verbena de blommar så fint. Ha en trevlig kväll det lilla som återstår.

mvh Yvonne
kerstin z5-6
De kan även behöva en halv dos näring för krukväxter ca 1 ggr / v och jag antar att de är omskolade en o en i separata krukor ?
yvohel
ja de är omskolade till en liten större kruka men plantskolan sa att jag fick ej ta för stor kruka, men då ska jag prova m lite näring oxå till dem. så får man hoppas att de sätter lite fart.
tack för hjälpen kerstin.

mvh Yvonne
Crazy4Flowers
Se till att dom får lite släkt också, dom behöver natt dom med.
kerstin z5-6
Under de första 2 veckorna är det det underjoriska som händer, mer rötter, allt står still efter omplantering .. hav tålamod !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon