yvohel
Hej.
har ett gng Verbenaplantor fr kruka som jag kpt fr ca 6-8 veckor sen men de r vldigt trga att f igng..har fskt att klippa ner lite fr att f dem att bli kraftiga men det hnder ingenting tycker jag
De r satta i bra jord fr smttingar allt enligt konstens alla regler..de str vad jag tycker ljust o jag har ven ett lysrr ovanfr dem..varfr fr jag inte fart p dem. Kan nn ge mig tips.

mvh yvonne
kerstin z5-6
Hur lng tid har du lysrren p-helst br de vara tnda 14-16 tim / dygn
Hur lngt ifrn plantorna r rren ,? Bst r ca 10 cm ver dem
yvohel
Hej kerstin..jag har lampan p dygnet runt men de str inte 10 cm ifrn kanske 20 cm d ska jag fixa till det snarast..tack s jttemkt att du svarade mig kostade ju ngra 100-lappar o kpa de dr sm rackarna.
Men jag gillar Verbena de blommar s fint. Ha en trevlig kvll det lilla som terstr.

mvh Yvonne
kerstin z5-6
De kan ven behva en halv dos nring fr krukvxter ca 1 ggr / v och jag antar att de r omskolade en o en i separata krukor ?
yvohel
ja de r omskolade till en liten strre kruka men plantskolan sa att jag fick ej ta fr stor kruka, men d ska jag prova m lite nring ox till dem. s fr man hoppas att de stter lite fart.
tack fr hjlpen kerstin.

mvh Yvonne
Crazy4Flowers
Se till att dom fr lite slkt ocks, dom behver natt dom med.
kerstin z5-6
Under de frsta 2 veckorna r det det underjoriska som hnder, mer rtter, allt str still efter omplantering .. hav tlamod !
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon