jimmy76x
Hej!

Har läst att man ska klä insidan av pallkragen med byggplast, lägger man byggplast i botten också eller använder man fiberduk där? Byggplast i botten är väl inte bra för då släpper det inte igenom vatten?

Har gräs där jag ska sätta mina pallkragar idag, kommer ha så pass brett imellan dem att jag kommer igenom med min gräsklippare. Men vad ska jag egentligen använda innuti pallkragen? byggplast eller fiberduk eller vad?

*Stintan*
Lägg markduk (inte fiberduk) eller ett tjockt lager tidningar i botten på pallkragarna ock klä pallkragarnas insidor med byggplast.
lasen
Varför just byggplast? Funkar inte en sopsäck man inte vikt ut? utan bara häftar fast på insidan?
BigDaddy
CITAT (lasen @ 30-03-2011, 06:52) *
Varför just byggplast? Funkar inte en sopsäck man inte vikt ut? utan bara häftar fast på insidan?

Jo jag tror det. Om den håller. Tippar på att byggplasten är kraftigare & mer hållbar. Men eg. vet jag inte, bara vad jag själv tänkte.
malcolm
Byggplast är stadigare och lättare att skära till i lagom bitar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon