Full version: Odlingsvitrin Ört
Smed
Jag köpte IKEAs odlingsvitrin "Ört" igår. Stor besvikelse när jag packar upp och upptäcker att "skåpet" saknar baksida. Man ska skruva det mot väggen, vilket i mitt fall skulle innebära fuktskada på tapeten bakom. Nu får jag väl skylla mig själv för att jag inte kollade upp detta innan. Synd att en bra idé ska falla på besparingar och snålhet i utförande.

/Smed sad.gif
Ingrid på Västkusten
Tja - det är ju itne ett växthus för förkultivering - utan som d et skrivs, en vitrin. Om Du sätter en baksida på den såsom mineritskiva så löser det sig lätt. Elelr annat......vart hade Du tänkt ha skåpet?

Jag ahr sett en del som har satt upp den på balkongen - i mitt tyckeär skåpet på tok för litet för att kunna stå i full sol.

Hälsar Ingrid
Sylvia
Och om man tänkt ha det inomhus, måste man ju köpa till lysrörsbelysning, förutom att sätta någonting på baksidan, ett tjockt plastskynke, t.ex.
Smed
Jo, plast sitter där nu. Men fortfarande, jag har förut aldrig sett ett skåp, vitrin eller växthus utan bakvägg från ikea.
Ingrid på Västkusten
Njae - hummm jag ahr ju sett dem på balkonger och då bara ställt emot väggen s a s.

Synd att det itne var vad Du önskade :-/
det är ju nästan det värsta tycker då jag.

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon