Söttok06
27-03-2011, 23:35
Jag blev uppringd från Tälje trädgårdsprodukter eftersom jag tidigare varit kund och beställt från Jordgubbarna. Men Tälje sa att de avvecklat samarbetet med dem. Utan körde sitt ensamma, jord i 70 liters säckar och Trädgårdsgödsel i 90 liters säck. Hemkörning ingår ju i priset som är ca 80 - 98 kr säck beroende hur många man köper.
Är det någon annan som köpt jord, gödsel, barkmull etc från dem? Ville bara höra om ni är nöjda. Jag har beställt 5 säckar nu som de ska leverera ner till min odlingslott framöver.
Fågelvägen
31-03-2011, 12:58
Jag har köpt jord, gödsel och barkmull från Tälje. Gödseln och barkmullen har jag varit mycket nöjd med. Att få jorden hemkörd i säckar är bekvämt och priset är hyfsat ifall man tar max.mängden enligt deras prislista.
I flera omgångar har jag försökt ta reda på vad planteringsjorden består av. "Den är tillverkad i en jordfabrik" är ungefär det mest uttömmande svar jag fått. Ibland har de svarat "som Hasselfors". Jag tycker det är irriterande att de inte ger några fakta om jorden. Inte ens pH-värdet får man reda på.
Jag har blandat med naturgödsel, så jag vet inte om det växer bra i enbart plantjorden.