Söttok06
Jag blev uppringd från Tälje trädgårdsprodukter eftersom jag tidigare varit kund och beställt från Jordgubbarna. Men Tälje sa att de avvecklat samarbetet med dem. Utan körde sitt ensamma, jord i 70 liters säckar och Trädgårdsgödsel i 90 liters säck. Hemkörning ingår ju i priset som är ca 80 - 98 kr säck beroende hur många man köper.

Är det någon annan som köpt jord, gödsel, barkmull etc från dem? Ville bara höra om ni är nöjda. Jag har beställt 5 säckar nu som de ska leverera ner till min odlingslott framöver.

Fågelvägen
Jag har köpt jord, gödsel och barkmull från Tälje. Gödseln och barkmullen har jag varit mycket nöjd med. Att få jorden hemkörd i säckar är bekvämt och priset är hyfsat ifall man tar max.mängden enligt deras prislista.

I flera omgångar har jag försökt ta reda på vad planteringsjorden består av. "Den är tillverkad i en jordfabrik" är ungefär det mest uttömmande svar jag fått. Ibland har de svarat "som Hasselfors". Jag tycker det är irriterande att de inte ger några fakta om jorden. Inte ens pH-värdet får man reda på.

Jag har blandat med naturgödsel, så jag vet inte om det växer bra i enbart plantjorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon