Full version: Vår deppression
silos
Jag har tyvärr drabbats av vår deppression.Ljusare dagarna blir mera håglös har jag blivit!
Hoppas bara att det snart går över!
*Stintan*
Vårdepression kan ju inte va kul nu när den långa kalla vintern äntligen är över och livet börjar återkomma där ute.
Hoppas det släpper snart!
Aqvakul
trostar.gif kompiskram.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2011, 15:59) *
Vårdepression kan ju inte va kul nu när den långa kalla vintern äntligen är över och livet börjar återkomma där ute.
Hoppas det släpper snart!

Det kanske är för att jag älskar vintern och snö och nu är ljuset tillbaka och det gör mig deppig,hur konstigt det än låter.Jag liksom känner mig oduglig på alla plan av mitt liv.Eller så är det min bibolära syndrom som stökar till det för mig.
herkules
årstidsbunden depression är inte skoj, tyvärr är ju den man kan få på hösten mer förståelig för omgivningen, hur kan man vara deprimerad nu när ljuset kommer liksom?
när våren kommer ska man kvittra som fåglarna och vara glad över de små gröna skotten som kikar fram ur jorden, allt ska vara så jävla glatt och förväntansfullt om våren.
de som lider av vårdepressioner ser ju på det lite annorlunda, ljuset som kommer gör allt skitigt, människor ser smutsiga ut, snön är smutsig, fönster, kakel i köket, you name it...

lider med dig solis men håll ut, det ger sig!

smiley_small_hug.gif
andersen
Vår deppression har jag inte, därimot så brukar jag bli mycket trött på våren.
Huggorm
Jag kan få depression om våren, eftersom det kanske inte blir fullt så underbart som man har gått och intalat sig hela vintern. Någon form av besvikelsedepression. Som om alla ens problem skulle lösa sig bara för att värmen och ljuset kommer åter, men så blir det naturligtvis inte.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 28-03-2011, 17:39) *
Jag kan få depression om våren, eftersom det kanske inte blir fullt så underbart som man har gått och intalat sig hela vintern. Någon form av besvikelsedepression. Som om alla ens problem skulle lösa sig bara för att värmen och ljuset kommer åter, men så blir det naturligtvis inte.

Känner igen det...
abbbe
Vårdepression kan vem som helst få. Anledningen är ganska enkel om man förstår. All solens energi hos dig och ditt D-vitamin är fullt uttömt till denna tid (från förra sommaren), men snart fylls den på igen med tanke på att det blir ljusare! Så det går över! =)
Irene_L
Just detta handlade "Fråga Doktorn" om idag:
http://svt.se/2.102077/
Irene_L
Just nu är reprisen på "Fråga doktorn" Svt1
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon