Carl

Idag såg jag de två första sädesärlorna. Mysigt! Dom kom lite tidigare år . Nu är det vår på riktigt!
Aqvakul
yahoo.gif yahoo.gif
mojan
Hade en bofink vid fågelbordet igår. Den kan väl både vara flytt -och stannfågel??
Jag vill se det som ett vårtecken för jag har inte sett till någon här i vinter. tummenupp.gif
Eva i Skåne
Jag blir lite avundsjuk på dig Carl.
Sädesärlor hade vi alltid förr i stugan och dom är så söta där dom trippar runt i gräset. De senaste somrarna har jag inte sett till några. sad.gif
pejori
Väntar så på dom.
Drömde i natt, att dom hade kommit, men vaknade till en kall dag.
Men en morgon, är dom här och tigger finkfrön. tummenupp.gif
Carl

Normalt ser man dom först på stranden där har flugorna vaknat till liv i tången
Olle A
Jag väntar också på sädesärlorna. Här i södra Bohuslän brukar de komma omkring första veckan i april, och det är ju ganska snart. Fast först hoppas jag att det blir lite varmare så att insekterna kommer igång, för ärlorna äter inte frön.

Olle
Berith
Åh vad härligt med dom första sädesärlorna! Men jag vill att dom dröjer lite till här, jag vill att snön ska bort först. Och som Olle säger, dom måste ju ha nåt att äta också.
Klint
Härligt att höra biggrin.gif Jag såg en bofink igår och jag ser den oxå som ett vårtecken 000.gif
pejori
CITAT (Olle A @ 29-03-2011, 08:22) *
Jag väntar också på sädesärlorna. Här i södra Bohuslän brukar de komma omkring första veckan i april, och det är ju ganska snart. Fast först hoppas jag att det blir lite varmare så att insekterna kommer igång, för ärlorna äter inte frön.

Olle

Inte??? confused.gif confused.gif
Vad gör dom i fröhögarna då???
Petar dom bara runt i dom?
Lokan
Det kanske finns insekter där... ?! smile.gif
pejori
CITAT (Lokan @ 29-03-2011, 19:02) *
Det kanske finns insekter där... ?! smile.gif

AAA...Så kan det vara ja. tummenupp.gif
Olle A
Ja, fröhögar kan säkert dra till sig insekter. Särskilt om de har legat ett tag.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon