LenaFriman
Oj då! Beställde perenner från odla. Summan hamnade på 1 086 kr. sweatingbullets.gif

Tänkte bara beställa 2-3 pioner och 2-3 hostor. Vad ska gubben säga? giggle.gif

Hoppas att plantorna kommer att klara sig, beställde för något år sedan från odla och många utav
växterna dog.

Tack & hej från mig mitt i alla odlingsbestyr. smiley_small_hug.gif
Aqvakul
så är det att vara trädgårdstok.. blush.gif innocent.gif
LenaFriman
Har just börjat bygga upp min trädgård, yes.gif

Guuuud va de kommer att kosta pengar, vill ha massor! crazy.gif
beritskoloni
Köp inte för mycket nu i början när du bygger upp din trädgård. Perenner blir ju snabbt stora och kan delas i flera plantor efter några år. Har själv mängder med kärleksört som jag delar varje vår. För fyra år sedan var det två små plantor som stod i halvskugga. Nu har jag nästan som häckar med kärleksört.

bejbi
Ouch!

Nu blev man många hundralappar fattigare... (men en massa pelargonsticklingar rikare...) sweatingbullets.gif
LenaFriman
beritskoloni: jag har nog tänkt på de må du tro. Försöker att hålla fingrarna i styr och pengarna
i plånboken.

Ska satsa på träd och buskar till att börja med. Men de är svårt. smile.gif
Peztis
Beritskoloni: vad fint du har det! Och jag älskar kärleksört. Den är ju så vansinnigt enkel att föröka med sticklingar också så nu har jag trädgården full...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon