jimmy76x
Hej!

Jag hade tänkt göra något liknande som killen har gjort på bilden http://www.bukefalos.se/f/showthread.php?t=889289

Min fråga är, måste man gräva upp gräset om man endå ska lägga markduk under, gräset lär väl inte växa om man har markduk? Varför gräver man upp gräset innan man lägger markduk och sten?

Kan man bara lägga en ram av trä, sedan på med med markduk och sedan pallkragarna och sedan bara ösa sten överallt?
MissB
Nej, man behöver inte gräva bort gräset, det kommer ändå dö under markduken.
jimmy76x
Måste man gräva ner ramen en bit eller man kan lägga den direkt på gräset är de risk för att den flyttar sig om man inte gräver ner den?

Vad kan man annars lägga som ram som blir enkelt och snyggt?
Dina-babe
S-sten (RP-sten), kantsten, marktegel, eller vad som helst som avskärmar. Ska du ha grus i gångarna är det nästan ett måste, om man inte gillar det underbara smattret av gruset under gräsklipparen... giggle.gif men inte minst pga annars har gräset snart invaderat gångarna. Du kan visst ha en kant av trä, men den måste förankras på något sätt och det är ingen långvarig lösning pga träet tar stryk förr eller senare. För att få en längre lycka hade jag satsat på att hålla ögonen öppna på annonser i lokaltidningarna, Blocket eller tagit en tur till den lokala byggåtervinningen. Dessa är guldgruvor där man kan hitta juste sten till ett finfint pris! tummenupp.gif

Ps: om inte gruset ska välla ut över gräsmattan bör du gräva bort gräset under för att i slutändan få gruset i nivå med gräsmattan. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon