Full version: Deklarationen
Gossen Ruda
De skall ju ha skickats ut men jag har ännu inte fått min. Är det någon mer som som inte fått sin?
grycken
Jag har inte heller fått min, bor i Falun. Tror de skickas ut i omgångar.
*Stintan*
har inte heller fått min.
Elisabeth-Västkustkolonisten
vi har inte heller fått våra
Gossen Ruda
Tack, då blir jag lite lugnare. Det har varit lite skumt med posten ibland, väntade brev har varit försenade någon dag och ibland kommit på kvällen. Har haft misstankar om att postisen lagt dem på fel låda och nån granne lagt rätt. Inte roligt om deklarationen kommer på avvägar.
herkules
har du e-leg kan du ju gå in på skatteverkets hemsida och fixa den nu.
Aqvakul
Jag har fått min, men inte hustrun..
ninnisky
Fick min i förra veckan men makens har inte kommit än. Inte heller har sönerna fått sina.

malcolm
Jag har fått min och även deklarerat men sonen har inte fått sin.
Anma
Jag har fått men inte maken. Båda har dock redan deklarerat på internet. Skönt att man kan deklarera där fast man har en massa bilagor.
Blomstertanten
Min kom i dag! -cry-.gif Restskatt som vanligt!!!
malcolm
I år kommer jag att slå rekord i att få tillbaka, pengarna kommer att räcka till både ny uteplats (ned skärmtak) och ny yttertrappa med liten veranda. yahoo.gif
Blomstertanten
CITAT (malcolm @ 30-03-2011, 13:45) *
I år kommer jag att slå rekord i att få tillbaka, pengarna kommer att räcka till både ny uteplats (ned skärmtak) och ny yttertrappa med liten veranda. yahoo.gif

Grattis! yaay.gif
*Stintan*

Grattis! Det skulle jag gärna velat få också så jag kunde betala lite skulder men jag får vara glad om det går jämnt upp.
omk
Grattis Malcolm !

Vi har båda fått våra, jag i förra veckan och maken igår.
Jag får restskatt - hela 76 kronor !! fear.gif
netha
Fick min för en vecka sedan ... idag fick maken sin ... bägge skickade med iPhone ... så bra med App Skatteverket kom med. tummenupp.gif
Biggan_
Jag fick min igår, nej förrgår!
Restskatt! sad.gif
Vi väntar fortfarande.

Restskatt undviker man ju genom att betala tillräckligt med skatt hela året. yes.gif
Inga från Närke

Grattis till detta. Hur gör du?
Sambon och jag har fått totalt dryga 10,000 kr i restskatt. Han har varit sjukskriven och jag har pension. Har bett om att de ska dra lite mera skatt men det verkar inte som de gjort det varken för mig eller sambon, måste kolla upp detta med försäkringskassan.

PS! Vi fick vår deklaration idag. DS!
Hos mig fungerar det att dom drar mer i skatt. Om jag minns rätt, så fick jag ett meddelande när dom gjorde det
malcolm
Idag kom även sonens deklarationsblankett, skrev på via sms. Han kommer att få tillbaka 98 kr.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 31-03-2011, 14:25) *
Idag kom även sonens deklarationsblankett, skrev på via sms. Han kommer att få tillbaka 98 kr.

Verkligen MENINGSLÖST.. smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2011, 16:04) *

Fel tråd ranting.gif [attachment=59320:sk_rp_dej_.jpg]dej!
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 31-03-2011, 16:16) *
Fel tråd ranting.gif [attachment=59320:sk_rp_dej_.jpg]dej!

ursäkta mig.. blush.gif
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2011, 16:04) *

förstår ingenting... vad är meningslöst?

Det är väl bra om man inte får restskatt men inte heller har lånat ut en massa pengar under året?
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-03-2011, 16:27) *
förstår ingenting... vad är meningslöst?

Det är väl bra om man inte får restskatt men inte heller har lånat ut en massa pengar under året?

Jag skrev i fel tråd. I "Meningslösa tråden" berättar M att han fattas 700 kronor när han ska betala räkningar. Det var detta jag skulle svara på, men gick tyvärr in i fel tråd...
F´låt, f´låt...
flower
Även jag kommer få tillbaka en sudd detta år!! Så glaaaad såååå för det! yahoo.gif
Huggorm
Jag trodde inte jag tjänade så mycket i fjol, men det var visst i förfjol det. Nu har jag gjort mina avdrag i alla fall, 54200kr drar jag av i år. Någon som drar av mer? 28000NOK skall jag preliminärt få tillbaka, vilket är ungefär vad det brukar bli. På den svenska deklarationen måste jag ju däremot betala tillbaka några hundralappar, så jag väljer att gräma mig över det i stället.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 31-03-2011, 17:36) *
Jag trodde inte jag tjänade så mycket i fjol, men det var visst i förfjol det. Nu har jag gjort mina avdrag i alla fall, 54200kr drar jag av i år. Någon som drar av mer? 28000NOK skall jag preliminärt få tillbaka, vilket är ungefär vad det brukar bli. På den svenska deklarationen måste jag ju däremot betala tillbaka några hundralappar, så jag väljer att gräma mig över det i stället.

trostar.gif
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 31-03-2011, 17:36) *

Dra av 54 200 ??????? duh.gif Herrejösses!
Jag får inte göra ett enda avdrag!
Huggorm
CITAT (Blomstertanten @ 31-03-2011, 17:53) *
Dra av 54 200 ??????? duh.gif Herrejösses!
Jag får inte göra ett enda avdrag!

Den halvtimme det tar att göra deklarationen är garanterat den mest lönsamma på hela året
Rebecca
Jag får ingen deklaration och får tillbaks pengar i mitten på augusti... usch vilken seg väntan. Så går det om man är student och tjänat mindre än ~18000 på sitt extrajobb.
Motti
Fick min deklarationsblanket i går ja det är bara att betala sin fastighetskatt och se glad ut som alla år innan ;)hur mycket jag betalar tänke jag inte hänga ut här.
Anma
CITAT (Motti @ 31-03-2011, 23:59) *
Fick min deklarationsblanket i går ja det är bara att betala sin fastighetskatt och se glad ut som alla år innan ;)hur mycket jag betalar tänke jag inte hänga ut här.

Det är väl maxtak nånting på 6300:- numera, eller är jag ute och cyklar?
malcolm
Varför är pengar så "privat"?
Motti
Därför att pengar väcker avund Maolcom och jag har ingen längtan efter att lämna ut min ekonomi på nätet;)I Sverige är det fult att ha det bra.
Huggorm
CITAT (Motti @ 01-04-2011, 00:43) *
I Sverige är det fult att ha det bra.

Och att ha det fattigt. Man skall vara medelsvensson här, inte sticka ut på något vis. Genomsnittsinkomsten +-50k, annars är du en kapitalist eller en looser.
Motti
giggle.gif så sant Huggorm
Gossen Ruda
Idag kom den. Att betala och försöka se glad ut 12700. crying.gif -cry-.gif Så är livet att vara kapitalist och äga två hus. Fastighetsskatten är lika med restskatten.
malcolm
Jag får tillbaka 17.414 kr + ränta, sonen 98 kr. Så blir det när man är utförsäkrad och tar extra lån för att klara tillvaron, helt sjukt egentligen.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 04-04-2011, 17:49) *
Jag får tillbaka 17.414 kr + ränta, sonen 98 kr. Så blir det när man är utförsäkrad och tar extra lån för att klara tillvaron, helt sjukt egentligen.

Då kan man ju betala tillbaka på lånet, det är ju smart. tummenupp.gif

malcolm
CITAT (*Stintan* @ 04-04-2011, 17:56) *
Då kan man ju betala tillbaka på lånet, det är ju smart. tummenupp.gif

Tyvärr räcker inte pengarna till det, lär vara skuldsatt tills jag dör om inte den stora vinsten uppenbarar sig.
*Stintan*
Det där förstog jag nog inte. Det lönar sig väl alltid i längden att minska sina lån om man har möjlighet. Själv får jag 1.500 tillbaka som går direkt till amortering.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 04-04-2011, 21:31) *
Det där förstog jag nog inte. Det lönar sig väl alltid i längden att minska sina lån om man har möjlighet. Själv får jag 1.500 tillbaka som går direkt till amortering.

Många struntar helt i amorteringarna, och betalar bara räntan. Då får banken huset när man dör, men man har mer pengar till sitt förfogande när man ännu lever.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon