|
skånepåg
30-03-2011, 16:47
Fick precis ett sms av en kompis att han hade läst att alla kanalerna kommer ta betalt för sina play-tjänster? Det kan väl fan inte stämma??
lamorran
30-03-2011, 16:54
jovisst stämmer det. Svaret är marknaden, locka med gratis gratis tills tillräckligt många blirberoende , sedan smäll till med avgfter eller hyra eller kalla det vad du vill.garanterat lönsamt för krämarna
skånepåg
30-03-2011, 16:56
Asså va fan =( De vill kräma ut minsta lilla peng för allt, hur ska vi fattiga klara oss snart? Snart är det ju bara olaglig nerladdning som finns
andersen
30-03-2011, 18:01
Det tror jag inte på,varför skulle tex SVT play ta betalt, annat en tex lägga ut reklam i samband med visningen.
Här finns lite mer att läsa. Förslag
Tycker absolut att licensavgiften ska vara inbakad i skatten = Alla betalar lika. Tror att det är ytterst få som aldrig ser ett Play-progr.
*Stintan*
30-03-2011, 21:21
CITAT (netha @ 30-03-2011, 22:19)  Tycker absolut att licensavgiften ska vara inbakad i skatten = Alla betalar lika. Tror att det är ytterst få som aldrig ser ett Play-progr. Finns ju massor av människor som inte har dator.
CITAT (*Stintan* @ 30-03-2011, 22:21)  Finns ju massor av människor som inte har dator. Men mest troligt har de då en tv.
skånepåg
30-03-2011, 21:28
I tv-avgiften borde ju allt som finns vara tillgänligt, hur tänker de?
VitaFingrar
30-03-2011, 21:31
CITAT (skånepåg @ 30-03-2011, 22:28)  I tv-avgiften borde ju allt som finns vara tillgänligt, hur tänker de? Att det är för få som faktiskt betalar den, kanske.
*Stintan*
30-03-2011, 21:31
och du tror att dom sitter och tittar på playprogram på tv:n?
licensen täcker ju dessutom bara public servicekanalerna. TV4 play har väl redan börjat ta betalt förresten.
skånepåg
30-03-2011, 21:36
CITAT (VitaFingrar @ 30-03-2011, 22:31)  Att det är för få som faktiskt betalar den, kanske.  Hmm jag tror de flesta betalar, de har ju sina lakejer som är ute och letar och det gäller ju bara våra vad heter det, egna kanaler? Som hon sa fyran det ingår väl inte i markutbudet numera men att vi ska betala för ännu mer? ^^
VitaFingrar
30-03-2011, 21:41
Jag är inte så säker, den absolut klara majoriteten av mina polare betalar inte TV-avgiften. Och att dom skickar ut folk för att kolla om man har TV eller inte, det kan dom ju ändå inte se från dörröppningen och inte kan de tvinga sig in för att undersöka saken heller. Bara att neka så går de ju igen.
CITAT (VitaFingrar @ 30-03-2011, 22:41)  Jag är inte så säker, den absolut klara majoriteten av mina polare betalar inte TV-avgiften. Och att dom skickar ut folk för att kolla om man har TV eller inte, det kan dom ju ändå inte se från dörröppningen och inte kan de tvinga sig in för att undersöka saken heller. Bara att neka så går de ju igen. Precis! Bättre då att baka in den i skatten så blir säkert avg också lägre för alla och man slipper kontrollanter som knackar på.
skånepåg
30-03-2011, 21:45
Finns väl ny teknik nu så de kan söka efter radiofrekvenser nu?? Det forskas inom elen för att skicka el genom det men det är en annan fråga men hur allt går till vettefan
CITAT (skånepåg @ 30-03-2011, 22:45)  Finns väl ny teknik nu så de kan söka efter radiofrekvenser nu?? Det forskas inom elen för att skicka el genom det men det är en annan fråga men hur allt går till vettefan  Finns ingen ny teknik ... i flerfamiljshus kan de inte se vem som tittar på tv = alltså kan de inte påstå att just du äger en ... även om du har den påslagen och kontrollanten hör teveljudet. Likaså om du bor i villa ... kontrollanten måste se teveapparaten innan de kan bevisa att du äger en och är skyldig betala avgift.
VitaFingrar
30-03-2011, 21:49
Dom där jävla pejlprylarna är bara bullshit, det är ingenting dom kan mäta. Dom bara säger det för att man skall erkänna att man har en TV istället för att bli ertappad med att ljuga. Tror jag.
skånepåg
30-03-2011, 21:53
Haha kanske det vettefan hur allt ligger till, men internet ska väl vara fritt för alla?
Inte skulle då jag betala extra för att se program i playkanalerna. Särskilt som dom oftast finns gratis någon annanstans på nätet om jag är intresserad. Det räcker med licensen o boxeravgiften. Dyra pengar för så mycket skräpprogram som visas. Tycker man kunde få betala efter vilka kanaler man vill ha. Hälften av kanalerna man har ser man ju aldrig på.
VitaFingrar
30-03-2011, 21:58
CITAT (skånepåg @ 30-03-2011, 22:53)  Haha kanske det vettefan hur allt ligger till, men internet ska väl vara fritt för alla?  Ja, internet är väl självförsörjande. Fats vi betalar ju bredbandet förstås, så fritt och fritt. Men aldrig i helvete att jag skulle gå med på en internetlicens när jag redan betalar för mitt internet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|